Όλοι οι καλοί χωράνε; Όχι στα social media - part 2
Το social media marketing δεν είναι δωρεάν (ούτε κάτι απλό) - part 1

Όλοι οι καλοί χωράνε; Όχι στα social media - part 3

 

Η προηγούμενη μου δημοσίευση είχε να κάνει με τις, εν πολλοίς σωστές, διαφωνίες του Ανδρέα στο κείμενο μου με τίτλο Όλοι οι καλοί χωράνε; Όχι στα social media. Αισθάνομαι τυχερός που μπήκε στη διαδικασία να επισημάνει τα κενά στην επιχειρηματολογία μου. Με βοήθησε να αποκρυσταλλώσω στο μυαλό μου κάποια θέματα και να διατυπώσω τις απόψεις μου με καλύτερο τρόπο.

Όπως είχα γράψει και στο post μου Πέντε πράγματα σχετικά με το social media marketing, ποτέ δεν αποκτάς έναν πελάτη. Σε αυτό ο Ανδρέας έχει δίκιο. Στην αμέσως επόμενη πρόταση όμως, γράφω ότι μπορείς να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του. Όσο ικανός λοιπόν και αν είναι ο ανταγωνιστής σου, όποιος και αν είναι αυτός, πρέπει να κάνει προσπάθεια για να σε φτάσει. Ξεκινά από το μηδέν ενώ εσύ έχεις ήδη διανύσει μια πορεία. Ο πελάτης σου σε γνωρίζει, σε έχει συνηθίσει και σε εμπιστεύεται. Αν δεν κάνεις δραματικά λάθη, αυτή η σχέση θα μπορούσε να διατηρηθεί ακόμη και λόγω κεκτημένης ταχύτητας.

Εξάλλου δεν είναι μόνο πόσο καλά χρησιμοποιείς τα εργαλεία που έχεις στη διάθεση σου. Εξίσου μεγάλη, αν όχι μεγαλύτερη, σημασία έχει και ο κλαδος στον οποίο δραστηριοποιείσαι. Κάποιοι τομείς, όπως και να το κάνουμε, έχουν προτεραιότητα στη ζωή των ανθρώπων.

Για παράδειγμα θα λέγαμε ότι η μαγειρική είναι πιο σημαντικός τομέας στην ζωή μας από το καθάρισμα της μπανιέρας μας. Συνεπώς, ακόμη και αν δύο brands, αξιοποιήσουν εξίσου καλά τις δυνατότητες που δίνουν τα social media, δεν θα μας τραβήξουν την προσοχή στον ίδιο βαθμό.social media goldrushΑν λοιπόν εσύ έχεις ήδη δημιουργήσει loyal followers το πλεονέκτημα που έχεις θα είναι τεράστιο. Γιατί λογικά οι loyal followers θα είναι και loyal customers αφού θα έχουν επιλέξει, ή έστω συνηθίσει, να συνδιαλέγονται στα social media με εσένα. Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι έχουν επιλέξει να ενημερώνονται για τα θέματα του skateboard από εσένα επειδή εσύ τους παρέχεις την καλύτερη ενημέρωση. 

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει καταρχάς ότι ακούν το δικό σου μήνυμα για τον συγκεκριμένο τομέα των ενδιαφερόντων τους και ότι είναι engaged με εσένα και όχι με τον ανταγωνιστή σου. Επιπλέον, συνεκδοχικά πια, συμπεραίνουν ότι για να είσαι εσύ ο ηγέτης στην προσφορά του valuable content, είσαι και ο ηγέτης στον κλάδο σου. Και μόνο για λόγους εσωτερικής συνέπειας λοιπόν ο loyal follower θα είναι και πιστός πελάτης.

Οπότε το ερώτημα δεν είναι πια αν το μάρκετινγκ στα social media είναι ένα σκαμνί ή ένα ξίφος. Ό,τι και αν είναι, η έγκαιρη χρήση του θα σου επιτρέψει να δημιουργήσεις μια συνεπή και σταθερή σχέση με το κοινό που σε ενδιαφέρει. Και αν πράγματι το καταφέρεις αυτό, όποιος και αν είναι ο ανταγωνισμός σου θα δυσκολευτεί πολύ να την διαρρήξει.


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.