Google+ το δεύτερο μεγαλύτερο social media network. Ή μήπως όχι;
Social Media for Customer Service

8 εύκολοι τρόποι για να αυξήσεις το organic reach της σελίδας σου

Οι εποχές που τις αναρτήσεις της σελίδας μας τις έβλεπε ένα υπολογίσιμο ποσοστό των fans μας έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον και ανάλογα με την πηγή που θα διαβάσετε, σπάνια ξεπερνά το 7%. Μάλιστα η εμπειρία έχει δείξει ότι, ειδικά για σελίδες με πολλούς fans, το ποσοστό αυτό δύσκολα ξεπερνά το 2-3%.

Δεν πρόκειται για κάτι περίεργο βέβαια. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι το Facebook θέλει να μας δώσει κίνητρα για να πληρώσουμε ώστε να δει τις αναρτήσεις μας περισσότερος κόσμος. Είναι ταυτόχρονα και ο ανταγωνισμός. Όλο και περισσότερες σελίδες δημιουργούνται στο Facebook και όλο και περισσότερος κόσμος κάνει αναρτήσεις.

Αν το Facebook έδειχνε σε όλους κάθε ανάρτηση φίλου ή σελίδας τότε το newsfeed μας θα ήταν μια ασταμάτητη ροή περιεχομένου που δύσκολα θα μπορούσε να παρακολουθήσει κανείς. Το γεγονός όμως ότι το Facebook έχει μειώσει την οργανική απήχηση των δημοσιεύσεων μας, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τρόποι να την αυξήσουμε.

Κάποιους θα τους διαβάσετε εδώ. Πολλούς περισσότερους όμως θα βρείτε κατεβάζοντας δωρεάν το βιβλίο μου Edgerank Guide. Δεν χρειάζεται καν να δώσετε το e-mail σας για να το πάρετε αν και ένα Like ή και Share της σελίδας θα εκτιμηθεί. Περισσότερες πληροφορίες εδω: http://www.socialmediacoach.gr/social-media-coach/e-books.html

Social-media-books

1. Συγκεντρώστε σχόλια

Όσο πιο πολλά σχόλια έχει μια ανάρτηση τόσο πιο ενδιαφέρουσα την θεωρεί το Facebook. Συνεπώς την δείχνει σε περισσότερο κόσμο. Σε οποιονδήποτε ρωτήσει ή σχολιάσει οτιδήποτε κάτω από μια φωτογραφία σας προσπαθήστε να ξεκινήσετε συζήτηση μαζί του. Ζητήστε του λεπτομέρειες και διευκρινίσεις, ρωτήστε τον τη γνώμη του και γενικώς βοηθήστε τον να μιλήσει. Μην ξεχνάτε να κάνετε tag το άτομο στο οποίο απευθύνεστε. Για λεπτομέρειες δείτε το 5 που ακουλουθεί

2. Ταΐστε τα τρολ (DO feed the trolls)

Ως συνέπεια της πιο πάνω μεθόδου, ο κανόνας ότι δεν ταΐζουμε τα τρολ στο Facebook δεν ισχύει. Τα τρολ είναι αυτά που αυξάνουν την οργανική απήχηση των αναρτήσεων μας. Στο βαθμό βέβαια που δεν βρίζουν και δεν κάνουν επιθέσεις σε άλλους σχολιαστές.

Όταν όμως κάποιος λέει αρνητικά πράγματα για εμάς, είναι σκόπιμο να του απαντάμε και να δίνουμε επιπλέον πληροφορίες που να δείχνουν ότι κάνει λάθος. Αλλά και πάλι δεν πρέπει να είμαστε λακωνικοί. Στόχος είναι ο αριθμός των σχολίων που θα συγκεντρωθούν κάτω από την ανάρτηση μας να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερος. Και πάλι ισχύει ο κανόνας που λέει ότι πάντοτε κάνουμε tag τα άτομα με τα οποία συζητάμε.

Feed the trolls

 Φυσικά για κάθε brand αυτό δεν είναι πάντοτε εύκολο ή και σκόπιμο. Αν μπορούμε όμως να το κάνουμε τα τρολ είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να βρούμε ως προς την οργανική απήχηση της σελίδας μας.

3. Εκμεταλλευτείτε την επικαιρότητα

Με λίγη δημιουργική φαντασία πάντοτε μπορούμε να κάνουμε κάποιο post που να αναφέρεται στην επικαιρότητα και στα trends κάθε στιγμής. Ακόμα και κάποιο σχόλιο για την αφόρητη ζέστη/υπερβολική βροχή των τελευταίων ημερών είναι ικανό να αυξήσει αρκετά το engagement από πλευράς των μελών μας.

4. Χρησιμοποιείστε θερμά χρώματα  (πορτοκαλί, κόκκινο κλπ) στις εικόνες που αναρτάτε

Τα χρώματα αυτά έρχονται σε αντίθεση με τα ψυχρά χρώματα του Facebook (άσπρο, μπλε, γαλάζιο) και τραβάνε πολύ περισσότερο την προσοχή του χρήστη.

5. Κάντε tag χρήστες ή άλλες σελίδες 

Κάποιοι από τους φίλους τους ή τους fans τους είναι πολύ πιθανό να δουν την ανάρτηση σας. Φυσικά όχι όλοι. Οι περιορισμοί που βάζει το Facebook στο πόσοι βλέπουν μια ανάρτηση υπάρχουν και εκεί. Προφανώς αν δεν σχετίζονται με το post σας μην κάνετε το tag γιατί τότε θα είστε απλώς spammers.

Όπως σχολιάσαμε στα 1 και 2 πάντοτε όταν συζητάμε με τρολ ή άλλους χρήστες πρέπει να τους κάνουμε tag.

6. Στοχεύστε με βάση τα δημογραφικά ή γεωγραφικά χαρακτηριστικά του κοινού σας

Ανάλογα με τον αριθμό των μελών της σελίδας σας ενδέχεται να υπάρχει η επιλογή Περιορισμός κοινού δημοσίευσης (https://www.facebook.com/business/help/352402648173466).


Facebook targeting

Στο βαθμό που έχει νόημα περιορίστε το εύρος των ανθρώπων που θα δουν τη δημοσίευση σας. Αν και θεωρητικά αυτό σημαίνει ότι θα την δουν λιγότερα άτομα, επειδή το Facebook θεωρεί ότι για να κάνετε την εν λόγω στόχευση υπάρχει κάποιος πολύ συγκεκριμένος λόγος, ο κανόνας είναι ότι με τον τρόπο αυτό βλέπει πολύ περισσότερος κόσμος την ανάρτηση σας.

Και φυσικά τίποτε δεν σας εμποδίζει να κάνετε μετά από λίγο διάστημα την ίδια σχεδόν ανάρτηση στοχεύοντας διαφορετικό κοινό.

7. Προσέξτε τις διαστάσεις των εικόνων και των βίντεο που αναρτάτε

Ανάλογα με τις διαστάσεις και την αναλογία μήκους-πλάτους των εικόνων και των βίντεο που δημοσιεύετε αλλάζει και ο χώρος που καταλαμβάνουν στο newsfeed του χρήστη. Μια εικόνα με λάθος διαστάσεις θα πιάσει πολύ λίγο χώρο και δύσκολα θα τραβήξει την προσοχή του χρήστη. Οι ιδανικές διαστάσεις είναι οι εξής.

Για μεμονωμένες εικόνες:

Αναλογία​ διαστάσεων 4 : 3

1280 X 960
1200 Χ 900
1100 Χ 824
1000 Χ 750
900 Χ 675
800 Χ 600
700 Χ 525
600 Χ 450

Αποφεύγουμε να βάζουμε μικρότερες εικόνες από 600 Χ 450. Μπορούμε να βάλουμε όσο μεγάλες εικόνες θέλουμε. Για παράδειγμα 2400 Χ 1800. Κρατάμε όμως την αναλογία 4 : 3.

Εναλλακτικά μπορούμε να δημοσιεύουμε τετράγωνες εικόνες. Π.χ. 1200 Χ 1200

Εικόνες για link:

Αναφερόμαστε στην εικόνα που μπορείς να προσθέσεις σε ένα link που δημοσιεύεις αντί για αυτές που τραβάει μόνο του το Facebook από το url που του δίνεις.


Αναλογία διαστάσεων 1.9 : 1.


1200 Χ 628
1100 Χ 575
1000 Χ 523
900 Χ 471
800 Χ 418
700 Χ 366
600 Χ 314

Αποφεύγουμε να βάζουμε μικρότερες εικόνες από 600 Χ 314. Μπορούμε να βάλουμε όσο μεγάλες εικόνες θέλουμε. Π.χ. 2400 Χ 1256. Κρατάμε όμως την αναλογία 1.9 : 1.

 

Comments

The comments to this entry are closed.