Αποδίδει η διαφήμιση στο Facebook;
8 εύκολοι τρόποι για να αυξήσεις το organic reach της σελίδας σου

Google+ το δεύτερο μεγαλύτερο social media network. Ή μήπως όχι;

" addthis:url="<$MTEntryPermalink$>">


Ακόμη και όσοι μέχρι τώρα προσπερνούσαν αδιάφορα το Google+ έχουν αρχίσει να αναθεωρούν. Η social πλατφόρμα της Google όχι απλώς δεν έχει αποτύχει όπως προέβλεπαν, αλλά είναι πλέον το δεύτερο μεγαλύτερο social media network. Έχει δηλαδή ξεπεράσει ακόμη και το Twitter έχοντας 343 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μέσα σε μόλις δύο χρόνια. Οι ενεργοί χρήστες του Twitter υπολογίζονται στα 288 εκατομμύρια.


Δεν υπάρχει αμφιβολία λοιπόν ότι το Google+ δεν έχει αποτύχει και ότι η Google θα συνεχίσει να επενδύει σε αυτό και να το αναπτύσσει. Παρόλα αυτά οι αριθμοί μπορεί να είναι παραπλανητικοί. Ναι, το Google+ έχει πάρα πολλά εκατομμύρια χρήστες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι όλα περιστρέφονται γύρω από το τι εννοούμε ενεργούς χρήστες. Η Google δεν φείδεται προσπαθειών να προωθήσει την πλατφόρμα της και όχι άδικα. Άλλωστε η βασική λειτουργία του Google+ είναι να συνδέσει όλες τις υπηρεσίες τις εταιρείας σε έναν ενιαίο ιστό.
 

 Tο γεγονός αυτό σημαίνει ότι ενεργοί χρήστες δεν είναι απλώς όσοι μπαίνουν στο newsfeed της υπηρεσίας και κάνουν αναρτήσεις ή σχολιάζουν. Είναι και όσοι έχουν ενοποιήσει το λογαριασμό τους στο YouTube με εκείνον στο Google+, όσοι το χρησιμοποιούν για να κάνουν σχόλια στο Google Play, όσοι το έχουν συνδέσει με το Blogspot, όσοι το χρησιμοποιούν ως authentication για να συνδέονται σε site, αυτοί που χρησιμοποιούν το Google Hangouts ως μια πολύ πιο λειτουργική εναλλακτική του Skype κοκ. Γενικώς δηλαδή, όσοι αξιοποιούν τις αμέτρητες διαφορετικές πτυχές, δυνατότητες και λειτουργίες του Google+.

 

0

Συνεπώς, όταν αναφερόμαστε σε ενεργούς χρήστες στο Google+ εννοούμε κάτι εντελώς διαφορετικό απ´ ό,τι όταν μιλάμε για το Facebook και το Twitter. Αυτό από μόνο του δεν είναι κάτι κακό. Αντιθέτως. Δείχνει ότι το Google+ είναι κάτι πολύ πιο χρηστικό, πλούσιο και ευρύ απ' ό,τι είναι το Facebook το οποίο σχεδόν ταυτίζεται με το newsfeed.


Από την άλλη όμως, το γεγονός έχει σημαντικότατες συνέπειες για τον social media marketer. Σημαίνει ότι το μήνυμά του θα το δουν αρκετά λιγότερα μάτια απ' όσα θα το έβλεπαν στο Facebook, ακόμη και αν η σελίδα του έχει τον ίδιο αριθμό μελών. Σημαίνει επίσης ότι θα λάβει λιγότερα σχόλια, +1 και φυσικά ότι το engagement θα είναι αρκετά μικρότερο.


Βέβαια αυτό δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να αντιπαρέλθει κανείς καθώς ο έμπειρος επαγγελματίας μπορεί να βρει λύσεις ώστε να ελαχιστοποιήσει τα προβλήματα αυτά ακολουθώντας δοκιμασμένες συνταγές αποκλειστικά γι' αυτό το σκοπό. Παρόλα αυτά, κατά τη γνώμη μας, τέτοιου είδους ενέργειες ακόμη και όταν είναι επιτυχημένες, δύσκολα θα χαρακτηρίζονταν ιδανικές γιατί δείχνουν μια περιορισμένων οριζόντων προσέγγιση στο ζήτημα του social media marketing. Μια προσέγγιση που εξακολουθεί να θεωρεί το μάρκετινγκ στον κοινωνικό ιστό σαν κάτι ξεχωριστό και απομονωμένο. Και όχι σαν ένα από τα πολλά συστατικά του digital marketing (το οποίο περιλαμβάνει και το seo και τα adwords και το κατάλληλο content και πολλά ακόμη).


Είτε έτσι είτε αλλιώς όμως, το να αντιμετωπίζουμε το Google+ σαν το δεύτερο μεγαλύτερο social media network είναι μάλλον παρατραβηγμένο. Ούτε οι φίλοι μας είναι εκεί ακόμη, ούτε οι πελάτες μας, ούτε το κοινό μας. Και όσοι από αυτούς είναι, περνάνε ελάχιστο χρόνο σε αυτό. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας. Κάθε άλλο. Πρέπει να χτίσουμε όσο πιο νωρίς μπορούμε την παρουσία μας εκεί ώστε να αποκτήσουμε το πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας. Αλλά σίγουρα προς το παρόν δεν έχουμε λόγο να το θεωρήσουμε σαν το μικρό αδελφάκι του Facebook.
<$MTEntryPermalink$>">
 

Follow me, Like me or Add me to your circles

   Follow me on Twitter



Like me on Facebook




Add me

Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.