Γιατί το Google+ δεν μπορεί να αποτύχει
Google+ το δεύτερο μεγαλύτερο social media network. Ή μήπως όχι;

Αποδίδει η διαφήμιση στο Facebook;

" addthis:url="<$MTEntryPermalink$>">


Διάβασα χθες το άρθρο Two Out of Three Marketers Doubt Facebook Ad Effectiveness και η αλήθεια είναι ότι δεν μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Άλλωστε το αν πράγματι αποδίδει το social media marketing είναι μια τεράστια συζήτηση που θα αργήσει να κλείσει.

Τα ζητήματα εξάλλου γύρω από το θέμα αυτό είναι αρκετά. Από το τι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν μέσω των social media μέχρι το πώς μπορεί κανείς να μετρήσει το roi των προσπαθειών του.

Για άλλη μια φορά κατά τη γνώμη μου γίνεται σαφής η άγνοια όσων προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα νέα μέσα για τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες τους. Καταρχάς πρέπει πρώτα απ' όλα να αναρωτηθούν τι ακριβώς προσπαθούν να πετύχουν όταν αποφασίζουν να επενδύσουν στα social media.

Brand awareness, πωλήσεις για το ηλεκτρονικό τους κατάστημα, leads ή κάτι άλλο; Αφού το κάνουν αυτό, πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε άλλη κίνηση, οφείλουν να δουν πώς ποιο τρόπο θα μετρήσουν την επιτυχία ή μη των προσπαθειών τους.

Γίνεται άραγε αυτό; Σπανίως αν κρίνω από την προσωπική μου εμπειρία. Και αυτό γιατί το social media marketing δεν είναι κάτι αυτόνομο. Αποτελεί τμήμα του digital marketing. Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει κανείς να το εντάσσει σε ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής. Και να ξέρει πώς να το συνδυάσει με τις υπόλοιπες ενέργειες του.

Αλλά για να μην πάμε τόσο μακριά. Πόσοι digital marketers σήμερα γνωρίζουν πραγματικά και σε βάθος την χρήση analytics; Ελάχιστοι. Αν λοιπόν δεν μπορείς να αξιολογήσεις τι είναι αυτά που σου λένε τα Google Analytics ή τα Facebook Analytics, πώς θα καταλάβεις αν αποδίδουν οι προσπάθειες σου;

Γιατί οπωσδήποτε λάθος του Facebook του ίδιου δεν είναι. Και στατιστικά στοιχεία σου δίνει όπως είπαμε και off site pixels για να δεις τι γίνεται αφού κάνει κάποιος κλικ και έρθει στο site σου και σχεδόν ό,τι άλλο χρειαστείς.

Αν εσύ δεν έχεις ιδέα από αυτά και κυρίως δεν έχεις το χρόνο ή τη διάθεση να τα μάθεις, οπωσδήποτε δεν είναι λάθος της πλατφόρμας του Zuckerberg.

Όπως έχουμε ξαναπεί, τα social media δεν είναι το μαγικό ραβδί που θα μας λύσει από μόνο του όλα τα ζητήματα επικοινωνίας με το κοινό μας. Είναι ένα εργαλείο με εκπληκτικές δυνατότητες το οποίο όμως δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο του. Οι δυναμική του καθορίζεται αποκλειστικά από τις γνώσεις και τις ικανότητες αυτού που το χειρίζεται." addthis:url="<$MTEntryPermalink$>">

Follow me, Like me or Add me to your circles

   Follow me on Twitter



Like me on Facebook




Add me

Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.