Γιατί το Google+ δεν μπορεί να αποτύχει
Τρίτη, 22 Ιανουάριος 2013
Έχει περάσει πάνω από ενάμισης χρόνος από τότε που το Google+ ξεκίνησε τη λειτουργία του και δεν είναι λίγοι ακόμη οι social media professionals που το θεωρούν χαμένη υπόθεση. Η σύγκριση γίνεται φυσικά με το Facebook και το κατά πόσον η πλατφόρμα της Google έχει τη δυνατότητα να το ανταγωνιστεί.
Καταρχάς τα ίδια τα νούμερα φαίνονται να διαψεύδουν τις Κασσάνδρες. Ήδη το Google+ έχει ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια χρήστες, από τους οποίους τουλάχιστον τα 235 εκατομμύρια είναι ενεργοί ενώ ο αριθμός εκείνων που επισκέπτονται την ίδια την υπηρεσία (δηλαδή τη διεύθυνση plus.google.com) είναι 135 εκατομμύρια.
Με άλλα λόγια δύσκολα θα χαρακτηρίζαμε το εγχείρημα ως αποτυχία.
Οι αριθμοί όμως αυτοί είναι παραπλανητικοί. Όπως έχω ξαναγράψει, όσοι συγκρίνουν το Google+ με το Facebook απλώς δεν κατανοούν τι ακριβώς είναι το Google+. Το αντιμετωπίζουν ως ένα προορισμό δηλαδή. Βάζουν δίπλα δίπλα το url plus.google.com με το facebook.com και συμπεραίνουν ότι αφού το ένα έχει ένα δισεκατομμύριο χρήστες ενώ το άλλο μόνο 135 εκατομμύρια, τότε προφανώς και το μικρότερο από τα δύο είναι μια αποτυχία.
Σε καμία περίπτωση. Διότι το Google+, σε αντίθεση με το Facebook, είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα newsfeed. Είναι ένα social layer. Μια διαδικασία αλληλοσύνδεσης των επιμέρους υπηρεσιών της Google με στόχο την αύξηση της λειτουργικότητας τους.
Είναι σύμπτωση πιστεύετε ότι το newsfeed του Google+ δεν έχει καμία διαφήμιση και ότι, όπως αναφέρεται, δεν υπάρχει και κάτι τέτοιο στα άμεσα σχέδια της εταιρείας; Όχι, δεν είναι σύμπτωση διότι τα οφέλη για την Google από το G+ δεν έρχονται από τις όποιες διαφημίσεις θα μπουν σε αυτό.
Προέρχονται καταρχάς από τη βελτίωση των προϊόντων της. Επιπροσθέτως, από το γεγονός ότι μέσω αυτού κατανοεί καλύτερα τους χρήστες της. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο ενοποίησε την πολιτική απορρήτου σχεδόν όλων των υπηρεσιών της. Για να γνωρίζει ποιες σελίδες επισκέπτεσαι, σε ποια άρθρα ή φωτογραφίες πατάς +1, ποιες εφαρμογές κατεβάζεις για το Android smartphone σου κ.ο.κ.
Creepy; Οπωσδήποτε αλλά, ακόμη κι έτσι δεν φαίνεται να παραβιάζει περισσότερο την ιδιωτικότητα μας από το Facebook.
Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα είναι ότι δεδομένου ότι το Google+ αποτελεί κάτι πολύ μεγαλύτερο και σημαντικότερο από ένα newsfeed, είναι λάθος να το ταυτίζουμε με αυτό. Και ακριβώς γι' αυτό το λόγο, η επιτυχία του είναι βέβαιη.
Follow me, Like me or Add me to your circles
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.
by Alexandros Fatsis
Comments