Twitter Secrets
Γιατί το Google+ δεν μπορεί να αποτύχει

Facebook Graph Search: not impressed

 

Τo Graph Search ανακοίνωσε το Facebook και ακριβώς όπως και οι επενδυτές που ξαναέστειλαν τη μετοχή του στα τάρταρα, δεν θα έλεγα ότι εντυπωσιάστηκα.

Καταρχάς να πω βέβαια ότι το θεωρώ εξαιρετικά καλή κίνηση. Η λειτουργία αναζήτησης άλλωστε της υπηρεσίας, μόνο ιδανική δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί. Αν λοιπόν μπορούμε πλέον να ψάχνουμε κάτι στο Facebook και να έχουμε κάποιες περισσότερες πιθανότητες να το βρούμε, σίγουρα έχουμε κάθε λόγο να είμαστε ευχαριστημένοι.

Από εκεί και πέρα όμως, δύσκολα θα το θεωρούσαμε κάτι σημαντικό. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, πλέον θα μπορούμε να αναζητήσουμε άτομα που ζουν σε συγκεκριμένο μέρος ή έχουν συγκεκριμένες προτιμήσεις. Για παράδειγμα, θα μπορούμε πια να εντοπίζουμε άλλους χρήστες που μένουν στη Θεσσαλονίκη και τους αρέσει μια συγκεκριμένη ταινία.


Facebook-graph-search-examples
Άλλα παραδείγματα αναζητήσεων που θα μπορούν να γίνουν μέσω του Facebook Graph Search είναι:

-Ποιοι μένουν κοντά μου;
-Σε ποιους αρέσει ο Isaac Asimov;
-Υπάρχουν μηχανικοί υπολογιστών στην περιοχή μου;
-Σε ποιους αρέσει το τρέξιμο;
-Ποιες είναι οι φωτογραφίες μου με τα περισσότερα likes;
-Ποιες είναι οι φωτογραφίες με την οικογένεια μου;
-Ποιες είναι οι φωτογραφίες από Χίο;;
-Σε ποια μέρη έχουν πάει μέλη της οικογένειας μου;
-Σε ποιες χώρες πήγαν οι φίλοι μου πέρυσι;

Αλλά ας πάμε ξανά στο πρώτο παράδειγμα:

Όπως είπαμε, θα μπορούμε πλέον να εντοπίζουμε άλλους χρήστες που μένουν στη Θεσσαλονίκη και τους αρέσει μια συγκεκριμένη ταινία. Wow. Ακριβώς ό,τι μας έλειπε δηλαδή. Ή μήπως όχι; Αλήθεια έχετε ποτέ χρειαστεί να κάνετε μια τέτοια αναζήτηση από τότε που ξεκινήσατε να χρησιμοποιείτε το Facebook;

Έχει ποτέ προκύψει ανάγκη να κάνετε καμία από τις άλλες αναζητήσεις που αναφέρονται στο πιο πάνω παράδειγμα; Αν ναι, πόσο συχνά;

Ας υποθέσουμε όμως ότι, πράγματι υπάρχει τέτοια ανάγκη. Δυστυχώς υπάρχουν οι εξής αντικειμενικές δυσκολίες:

1. Ρυθμίσεις ιδιωτικότητας κάθε χρήστη. Με άλλα λόγια αρκετοί δεν θα κάνουν διαθέσιμες τέτοιες πληροφορίες στο ευρύ κοινό.

2. Ελλιπέστατη διαθεσιμότητα των πληροφοριών αυτών. Για να λειτουργήσει το σύστημα δεν αρκεί ο χρήστης να επιτρέπει στην λειτουργία αναζήτησης να ανασύρει αυτές τις πληροφορίες. Πρέπει προηγουμένως να τις έχει καταχωρίσει στο σύστημα.

Με εξαίρεση όμως κάποια Like που κάνουμε σε σελίδες και post, ελάχιστοι δίνουμε συστηματικά τις πληροφορίες αυτές στο Facebook. Το ότι έχω κάνει Like σε 1000 σελίδες δεν σημαίνει ότι με ενδιαφέρουν και οι 1000 εξίσου. Ούτε έχω περάσει όλα τα μέρη που έχω πάει πέρσι στο Facebook, ούτε τα μέλη της οικογένειας μου, ούτε έχω κάνει tag όλες τις φωτογραφίες που έχω τραβήξει κ.ο.κ.

3. Περιορισμένη δεξαμενή αναζήτησης των πληροφοριών. Οι περισσότεροι χρήστες έχουν από 180 έως 300 φίλους στο Facebook. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται απενεργοποιημένοι λογαριασμοί, τρεις φίλοι μας από το νηπιαγωγείο, μια θεία μας από το Καρπενήσι, τέσσερις spammers και αρκετά ακόμη άτομα που έχουμε να τα δούμε από 10 χρόνια και πάνω. Πόσο χρήσιμη είναι τελικά η πληροφορία ότι επτά από τα άτομα που έχουμε στους φίλους μας μένουν στη Λάρισα και τους άρεσε ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών. Μάλλον όχι και τόσο.

Facebook_not_impressed
Με άλλα λόγια, το Facebook κάνει πολύ καλά που βελτιώνει την αναζήτηση του. Εμείς από την άλλη δεν έχουμε κάποιο λόγο να ενθουσιαζόμαστε.

Follow me, Like me or Add me to your circles

   Follow me on Twitter



Like me on Facebook




Add me

Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


strong

Comments

Sofia Anadiotou

Αλέξανδρε, τα παραδείγματά σου είναι τέτοια που όντως ίσως δεν έχει νόημα να τα ψάξει κανείς. Θα ήθελα όμως να αναφέρω και τις εξής περιπτώσεις:
Νέος, ελεύθερος, θέλει να βρει γυναίκες μεταξύ 25-34 που να μένουν στην περιοχή του, ελεύθερες, που να τους αρέσει το σκι ή το διάβασμα.
Ή θέλεις να βρεις ποια εστιατόρια αρέσουν στους φίλους σου που να βρίσκονται στην περιοχή σου, για να το επισκεφτείς.
Ή έστω ότι είσαι διαφημιστής και θέλεις να δεις σε ποιους άντρες 35-44 αρέσει μια συγκεκριμένη εκπομπή ή διαβάζουν μια συγκεκριμένη εφημερίδα, για να τοποθετήσεις διαφήμιση.
Αυτό πάντα με την προϋπόθεση ότι το έχουν δηλώσει, όπως λες κι εσύ. Εγώ θα έβρισκα ενδιαφέρον σε ένα τέτοιο εργαλείο. Ποια είναι η άποψή σου;

Αλέξανδρος Φατσής

Σοφία η απάντηση είναι και πάλι όχι για την πλειονότητα των περιπτώσεων.

Με αριθμό φίλων που δεν υπερβαίνει τους 300, αναζήτηση γυναίκας ελεύθερης 25-34 που να της αρέσει το σκι ή το διάβασμα θα δώσει ελάχιστα αποτελέσματα.

Για εμένα που είμαι vegan το ότι αρέσει σε κάποιον από τους φίλους μου η Ψησταριά του Μήτσου δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αλλά και να είχε, το Like είναι τόσο "φθηνό" που δεν είναι κριτήριο για εμένα ότι το έχει πατήσει κάποιος.

Δεν λέω ότι κανείς ποτέ δεν θα χρησιμοποιεί τις συγκεκριμένες λειτουργίες. Εκτιμώ όμως ότι η χρήση τους θα είναι υποτυπώδης.

Από την άλλη για όσους θέλουν να διαφημιστούν θα είναι πολύ πιο χρήσιμο. Ακόμη όμως δεν έχει ανακοινωθεί κάτι γι' αυτούς.

The comments to this entry are closed.