Facebook Staff Owns More of Facebook Than Zuckerberg
The Fail Trail: Alterian’s view of 3 Social Media Crises : Nestlé , United Airlines and Domino’s

Γιατί δεν αποδίδουν τα social media;

 

Στήσατε την Facebook Page σας και την ανανεώνετε με αξιόλογο περιεχόμενο συνεχώς. Φτιάξατε και blog και ανεβάζετε κείμενα τρεις φορές την εβδομάδα. Έχετε και κανάλι στο Youtube στο οποίο μπορεί κανείς να βρει το σύνολο των βίντεο που έχει δημιουργήσει η εταιρεία.


Παρόλο όμως που έχετε κάνει τα πάντα σωστά, ακόμη η εταιρεία σας δεν έχει συμπεριληφθεί στο Fortune 500. Συγκεκριμένα δεν έχει δει το παραμικρό αποτέλεσμα ή αύξηση κερδών. Άρα το συμπέρασμα είναι εύκολο (και εύλογο). Τα  social media δεν αποδίδουν. Κακώς επενδύσαμε σε αυτά.

Το βασικό πρόβλημα σε αυτόν τον τρόπο σκέψης είναι ότι, πριν βγάλουμε οποιοδήποτε “εύλογο” συμπέρασμα, θα πρέπει να γνωρίζουμε τι ακριβώς μετράμε. Και πώς έχουμε βεβαιωθεί ότι κάτι αποδίδει ή όχι. Καταρχάς, το ότι δεν έχουν αυξηθεί τα κέρδη από μόνο του δεν σημαίνει κάτι. Σε μια εποχή τόσο έντονου ανταγωνισμού το να διατηρεί κανείς το μερίδιο της αγοράς που έχει, δεν είναι κάτι αμελητέο.

Από εκεί και πέρα, τα social media δεν είναι ένα μαγικό ραβδί. Δεν είναι κάτι που θα λύσει όλα σας τα προβλήματα μέσα σε ένα μήνα. Όσο σωστά και αν τα αξιοποιήσετε.

Η απόδοση των social mediaimage by webtreats

Στα τέλη του '90, όταν όλοι ήταν ενθουσιασμένοι με το Internet και τις προοπτικές του, υπήρχε η αίσθηση ότι θα αποτελέσει την πανάκεια για την επίλυση κάθε προβλήματος που αντιμετώπιζε μια επιχείρηση. Ότι θα καταργούσε τα φυσικά καταστήματα, το fax ακόμη και την τηλεόραση. Ότι θα μετέτρεπε σε πελάτες μας όχι μόνο όλους τους Έλληνες, αλλά τους κατοίκους όλης της υφηλίου.

Σήμερα γνωρίζουμε ότι οι προσδοκίες μας ήταν κάπως υπερβολικές. Αυτό τι σημαίνει όμως; Ότι πρέπει να κατεβάσουμε το site μας; Ότι πρέπει να καταργήσουμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ή να μην χρησιμοποιούμε e-mail; Προφανώς τίποτε από αυτά. Έχουμε εντάξει το Internet στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης μας γνωρίζοντας ότι είναι εξίσου αναγκαίο όσο το ηλεκτρικό ρεύμα ή το τηλέφωνο.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα social media. Δεν πρόκειται για κάτι μαγικό που θα λύσει το σύνολο των προβλημάτων μας εν μία νυκτί. Σε καμία περίπτωση. Είναι όμως ένα εξαιρετικό μέσο για να είμαστε σε συνεχή επαφή με το κοινό που μας ενδιαφέρει. Μας επιτρέπει να επικοινωνούμε μαζί του, να ακούμε τι θέλει και τι περιμένει από εμάς. Κυρίως μας βοηθά να προχωρήσουμε τη σχέση με τον πελάτη μας ένα σκαλί πιο πάνω.

Αν το χειριστούμε σωστά, μπορούμε να καλλιεργήσουμε τις σχέσεις μας με τα πιο δυναμικά τμήματα της αγοράς με ελάχιστο κόστος. Αν αυτό δεν έχει καμία αξία για την επιχείρηση μας, τότε πράγματι κάναμε μία πολύ κακή επένδυση. Ειλικρινά όμως, δεν μπορώ να φανταστώ μια εταιρεία που δεν την ενδιαφέρουν οι σχέσεις τις με το κοινό της.

Δεν μπορώ να φανταστώ μια εταιρεία που, όταν θα ξεσπάσει μια κρίση, δεν θα θέλει ένα τέτοιο άμεσο κανάλι για να επικοινωνήσει με τους πελάτες της. Επίσης δεν μπορώ να σκεφτώ ποια εταιρεία θα ήθελε να μοιάζει τόσο απαρχαιωμένη ώστε να μην έχει παρουσία στον κοινωνικό ιστό. Μια Facebook Page θα είναι στο επόμενο διάστημα ότι είναι ένα εταιρικό site σήμερα.

Ακόμη και αν δεν πρόκειται για ένα site που αποφέρει κέρδος, καμιά επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της δεν σκέφτεται να το καταργήσει. Γιατί, πολύ απλά, αποτελεί πολύ σημαντικό μέρος της ταυτότητας της. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την συμμετοχή μας στα social media. Με την μόνη διαφορά ότι μας αποφέρει κέρδος!

 Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (167.8K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.