Πώς τa Social Media μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τις επαγγελματικές σας προοπτικές
Το πρόβλημα με το Facebook - part 2

Το πρόβλημα με το Facebook - part 1

 

Οι περισσότερες επιχειρήσεις ταυτίζουν την παρουσία τους στα social media με το Facebook. Και δικαιολογημένα. Είναι δωρεάν, έχει αμέτρητες δυνατότητες και έχοντας ξεπεράσει τα τρία εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα, μπορούμε να πούμε ότι βρίσκονται σε αυτό σχεδόν όλοι. Αφού λοιπόν ισχύουν όλα αυτά, τι λόγο θα είχαμε να μην επενδύσουμε σε αυτό; Τι πρόβλημα υπάρχει;


Για να απαντήσω, θα σας φέρω ένα παράδειγμα. Πείτε ότι η εταιρεία σας αποφάσισε να διοργανώνει ανά διαστήματα κάποιες εκδηλώσεις για τους πελάτες. Οι βασικές σας επιλογές είναι δύο. Η πρώτη είναι να νοικιάσετε κάποια αίθουσα ξενοδοχείου. Η δεύτερη να το κάνετε σε δικό σας χώρο. Με την πρώτη ματιά, το ξενοδοχείο φαίνεται καλύτερη επιλογή. Έχει και τα μέσα και την υποδομή γι' αυτές τις δουλειές. Είναι όμως έτσι; 

Όχι απαραίτητα. Τον χώρο που θα σου δώσει το ξενοδοχείο, ακόμη και αν τον μίσθωνες για κάποια χρόνια, δεν μπορείς να τον διαμορφώσεις. Δεν μπορείς να καρφώσεις στους τοίχους, δεν μπορείς να επιλέξεις τα έπιπλα, δεν έχεις λόγο για τα ποτά κλπ.

Facebook Problemsimage by nrivera


Επιπλέον, ανά πάσα στιγμή το ξενοδοχείο μπορεί να κλείσει ή να διακόψει την συνεργασία του μαζί σου. Οπότε, αν εσύ είχες διαμορφώσει την στρατηγική εκδηλώσεων σου με πυρήνα το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, τώρα πρέπει να ξεκινήσεις ξανά από την αρχή.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το Facebook. Μια χαρά μαγαζί είναι αλλά δεν μας ανήκει. Ούτε καν το νοικιάζουμε όπως θα συνέβαινε στην περίπτωση του ξενοδοχείου ώστε να έχουμε κάποια υποτυπώδη δικαιώματα. Μας παραχωρείται μόνο κάποιος χώρος δωρεάν και αυτό εφόσον τηρούμε τους όρους χρήσης. Που δεν τους διαβάζει και κανείς.

Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει αλλά η σελίδα σας στο Facebook δεν σας ανήκει. Ανήκει στον κ. Zuckerberg ο οποίος έχει δικαίωμα να την κάνει ό,τι θέλει. Αν θέλει την κλείνει, αν θέλει την ανοίγει ξανά και όποτε του καπνίσει αλλάζει την μορφή της μέσω των διάφορων αναβαθμίσεων. Με άλλα λόγια, αν κάνει κέφι παίρνει την Facebook Page σας και της βάζει φωτιά και την καίει. Και δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα. Δικό του είναι άλλωστε το μαγαζί.

Αν τώρα εσείς την είχατε ως τον πυλώνα της παρουσίας σας στα social media και έχετε επενδύσει σε αυτήν, too bad...

Στο επόμενο post θα εξηγήσω τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε την εξάρτηση μας από το Facebook.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (184.8K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.