Διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook – part 2
Διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook – part 4

Διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook – part 3

 

Στα δύο προηγούμενα post μου για τους διαγωνισμούς στο Facebook αναφέρθηκα σε ζητήματα κανονισμών και στρατηγικής. Σήμερα θα επικεντρωθώ σε κάποια τεχνικά θέματα που συνήθως προκύπτουν.

Κατά κανόνα οι κληρώσεις είναι η πιο εύκολη και δημοφιλής μορφή διαγωνισμού για τους διαχειριστές μιας Facebook Page. Οι συμμετέχοντες απλώς πρέπει να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους για να λάβουν μέρος και έτσι και προβολή έχουμε και αύξηση των μελών της σελίδας μας. Όσο αυξάνονται όμως οι συμμετοχές, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες για τον καθένα ξεχωριστά να κερδίσει. Ο κόσμος δεν είναι χαζός, το καταλαβαίνει αυτό. Τι κάνει λοιπόν; Δεν ενημερώνει κανένα για τον διαγωνισμό. Εκεί που πατούσε 'Μου αρέσει' και 'Κοινοποίηση' σε ό,τι έβλεπε μπροστά του, για τον διαγωνισμό μας κρατάει σιγή ιχθύος.

Facebook Contests

Τι μπορούμε να κάνουμε άραγε για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα; Μόνο μία λύση υπάρχει η οποία έχει δύο εκδοχές. Η μία είναι να αυξάνονται οι συμμετοχές που έχει ο χρήστης για κάθε επιπλέον άτομο που φέρνει στον διαγωνισμό.


Η δεύτερη είναι η προσφορά διπλών δώρων. Ένα για τον νικητή και ένα για το άτομο που τον ενημέρωσε για τον διαγωνισμό μας. Αυτή η λύση είναι νομίζω και η καλύτερη. Δίνει σαφές κίνητρο στους συμμετέχοντες να ενημερώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα για την κλήρωση αφού ακόμη και αν δεν κερδίσουν οι ίδιοι, αρκεί να κερδίσει κάποιος από τους φίλους τους.


Σε αντίθεση με τις κληρώσεις όπου τους συμμετέχοντες τους συμφέρει η μυστικότητα, οι διαγωνισμοί έχουν ακριβώς το αντίθετο πρόβλημα. Αν κερδίζει η συμμετοχή με τις περισσότερες ψήφους, ο συμμετέχων έχει κάθε λόγο να ενημερώσει όλον του τον κύκλο. Και να τους ζητήσει φυσικά να τον ψηφίσουν. Συμπληρωματικά μπορεί να δημιουργήσει και αρκετούς εικονικούς λογαριασμούς ή να χρησιμοποιήσει διάφορα άλλα κόλπα προκειμένου να αυξήσει τις ψήφους του.


Τι σημαίνει αυτό; Καταρχάς ότι πρέπει να αστυνομεύουμε συνεχώς τους χρήστες για να εντοπίζουμε τέτοιες λαθροχειρίες. Και ότι στην προσπάθεια αυτή ίσως να ακυρώσουμε μια συμμετοχή χωρίς να πρέπει. Επιπλέον σημαίνει ότι αν κάποιοι συμμετέχοντες έχουν μεγάλο δίκτυο και καταφέρουν να το κινητοποιήσουν, θα αποκτήσουν προβάδισμα συμμετοχές με χαμηλή αξία.


Για το θέμα της αστυνόμευσης δεν υπάρχει εύκολη λύση. Χρειάζεται χρόνος και υπομονή. Στο θέμα της ποιότητας των συμμετοχών, τα πράγματα είναι λίγο πιο εύκολα. Μπορούμε να καθορίσουμε μια επιτροπή η οποία θα επιλέξει κάποια από τις δέκα συμμετοχές με τις περισσότερες ψήφους. Κάνει τα πράγματα πιο πολύπλοκα βέβαια και ενδεχομένως αυξάνει το κόστος. Αλλά διαγωνισμό στο Facebook δεν θέλουμε; Ποιος μας φταίει;


Στο τέταρτο post για τους διαγωνισμούς στο Facebook, θα δώσω κάποιες ακόμη οδηγίες για την διοργάνωση τους.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (150.6K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.