Διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook – part 1
Διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook – part 3

Διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook – part 2

 

Στο προηγούμενο post μιλήσαμε για τις νομικές πτυχές ενός διαγωνισμού στο Facebook. Για κάποια από τα πράγματα που θα πρέπει να προσέξει κανείς για να περπατήσει ανάμεσα στο ναρκοπέδιο που δημιουργούν αφενός μεν οι κανονισμοί του Facebook (http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php), αφετέρου δε η ελληνική νομοθεσία.

Το επόμενο βήμα είναι να καθορίσουμε με σαφήνεια τους στόχους του διαγωνισμού. Θέλουμε να αυξήσουμε τα μέλη της σελίδας μας, θέλουμε να προβάλουμε ένα νέο προϊόν, θέλουμε user generated content για να χρησιμοποιήσουμε σε άλλες ενέργειες μας; Κάθε στόχος χρειάζεται και διαφορετική προσέγγιση. Επίσης δεν μπορούν όλες οι σελίδες να υποστηρίξουν όλους τους διαγωνισμούς. Ούτε όλα τα brands είναι κατάλληλα για οποιαδήποτε τέτοια προσπάθεια.


Και εξηγούμαι. Μια Facebook Page με ελάχιστα μέλη, δεν έχει νόημα να κάνει έναν διαγωνισμό στον οποίο θα ζητά από τους συμμετέχοντες να φτιάξουν βίντεο ή να τραβήξουν φωτογραφίες για να λάβουν μέρος. Είναι προτιμότερο να κάνει μία κλήρωση ώστε να αυξήσει τον αριθμό των ανθρώπων που θα γίνουν μέλη της.


Facebook Contests

Το ίδιο ισχύει για ένα brand το οποίο έχει μια σελίδα με αμέτρητα μέλη αλλά ο αριθμός τους οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις εκπτώσεις που τους προσφέρει. Σκεφτείτε για παράδειγμα μια αλυσίδα discount supermarket (όχι ότι έχω υπόψη μου καμία στην Ελλάδα που να έχει παρουσία στα social media). Πόσοι από το κοινό της θα μπουν στη διαδικασία να φτιάξουν ενδιαφέροντα βίντεο που να την προβάλλουν; Και πόσο ενδιαφέροντα μπορεί να είναι τα βίντεο αυτά ώστε να τα χρησιμοποιήσει στη συνέχεια; Όχι ότι αποκλείεται να είχε επιτυχία μια τέτοια προσπάθεια αλλά δεν θα στοιχημάτιζα και πάνω της.


Το ότι κάτι μπορεί να λειτουργήσει όμως, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να το επιλέξουμε κιόλας. Όσο πιο πολύπλοκο και δύσκολο είναι αυτό που ζητάμε, τόσο λιγότεροι θα είναι και οι συμμετέχοντες.


Το ένα άκρο είναι να κάνουμε μια απλή κλήρωση. Εκεί θα έχουμε πολλές συμμετοχές αλλά εκτός από μια αύξηση των μελών της σελίδας μας και κάποια επιπλέον προβολή, δεν θα έχουμε πετύχει και τίποτε άλλο. Το άλλο άκρο είναι να ζητήσουμε ένα ολιγόλεπτο βίντεο. Στην περίπτωση αυτή θα έχουμε καλής ποιότητας υλικό το οποίο θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε με ποικίλους τρόπους στο μέλλον. Και μάλιστα σχεδόν δωρεάν! Όπως αντιλαμβάνεται κανείς όμως, οι συμμετοχές θα είναι δραματικά λιγότερες.

Ανάμεσα στα δύο αυτά άκρα, της απλής κλήρωσης και της υποβολής βίντεο, υπάρχουν και άλλες δυνατότητες. Να ζητήσουμε κάποιο μικρό κείμενο ή φωτογραφίες. Αναλόγως του τι ζητάμε, θα έχουμε και αντίστοιχο αριθμό συμμετοχών. Και αυτό είναι κάτι στο οποίο πρέπει να ρίξουμε ιδιαίτερο βάρος και να το σκεφτούμε πολύ καλά.


Αν ο διαγωνισμός μας καταλήξει να έχει μόνο δέκα ελεεινές συμμετοχές, δεν έχουμε χάσει απλώς τα λεφτά και τον χρόνο που διαθέσαμε. Ταυτόχρονα έχουμε πλήξει και πολύ σοβαρά την εικόνα μας. Θα πάμε για μαλλί δηλαδή και θα βγούμε κουρεμένοι.


Στο τρίτο μέρος της σειράς θα αναφερθώ σε κάποια τεχνικά ζητήματα που προκύπτουν κατά την διοργάνωση ενός διαγωνισμού στο Facebook.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (148.1K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.