Είναι τα 'Like' υπερεκτιμημένα; - part 4
Όλοι οι καλοί χωράνε; Όχι στα social media - part 2

Το social media marketing αποδίδει

Η ύπαρξη, για να μην μιλήσω για τον υπολογισμό, του ROI των social media είναι ο μεγάλος πονοκέφαλος κάθε μαρκετίστα. Είναι θετικό; Πώς πρέπει να το μετρήσουμε; Μήπως τελικά πετάμε τα λεφτά μας;

Ευτυχώς, σύμφωνα με το 2011 Social Marketing Benchmark Report που δημοσίευσε η MarketingSherpa, ο μέσος όρος του ROI που αναφέρουν οι CMO που ερωτήθηκαν φτάνει το 95%!!! Και όχι μόνο. Για το 30% περίπου των συμμετεχόντων στην έρευνα, το ποσοστό αυτό ξεπερνά το 150%! Και δεν μιλάμε για μικρό δείγμα. Η εταιρεία για την έρευνα της απευθύνθηκε σε περισσότερους από 3.300 μαρκετίστες τόσο σε B2C όσο και Β2Β επιχειρήσεις.

Πρόκειται για δραματική αλλαγή καθώς μέχρι πρόσφατα οι στόχοι ήταν κάπως πιο χαμηλοί, π.χ. αύξηση του brand awareness. Απ' ό,τι προκύπτει όμως, ο κλάδος περνά σε μια φάση ωριμότητας. Και τα μέσα που έχουμε στη διάθεση μας βελτιώνονται, αλλά και η μεθοδολογία μας. Τα social media εντάσσονται όλο και πιο πολύ στον συνολικό σχεδιασμό του μάρκετινγκ. Άρα και οι συνέργειες που προκύπτουν θα είναι αντίστοιχα περισσότερες.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι, για τις ΗΠΑ τουλάχιστον, το social media marketing δεν είναι το καινούργιο κοσκινάκι. Όσοι επέλεξαν να ασχοληθούν σοβαρά με αυτό και να επενδύσουν, τώρα δρέπουν τους καρπούς των κόπων τους. Και αυτό είναι ένα πολύ καλό μάθημα και για εμάς εδώ. Οι αρπαχτές, οπουδήποτε στον κόσμο, θα είναι πάντοτε αρπαχτές.

social media roiShow me the money


Αν περιμένουμε ότι με ένα κουμπάκι 'Μου αρέσει' στο site μας και δύο προσφορές στη Facebook Page μας θα αξιοποιήσουμε όσα έχουν να μας δώσουν τα social media, τότε θα περιμένουμε πολύ. Αν πιστεύουμε ότι αρκεί ένα blog με πέντε ημιδιαφημιστικά κείμενα για να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό μας τότε κάνουμε λάθος. Ούτε στις ΗΠΑ, ούτε στην Ελλάδα, ούτε στο Καζακστάν πρόκειται ποτέ να δουλέψει κάτι τέτοιο.

Αν, αντιθέτως, επιλέξουμε να καλλιεργήσουμε σχέσεις με τους bloggers του κλάδου μας, παρέχουμε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο στη σελίδα μας στο FB και έχουμε ένα πολύ καλό blog το οποίο ανανεώνουμε συχνά, τότε ναι. Τότε θα δούμε αποτελέσματα. Τότε θα δούμε κι εμείς εξίσου υψηλό ROI. Αλλά αυτά δεν γίνονται σε μια μέρα. Ούτε είναι τόσο απλά όσο το να προσθέσουμε λίγο επιπλέον κώδικα στο site μας.

Πώς περιμένουμε να αποδώσει η στρατηγική μας στα social media, όσο καλή και αν είναι, αν δεν έχουμε ένα καλό site να την υποστηρίζει; Πώς θα αναπροσαρμόσουμε τις ενέργειες μας αν το monitoring που έχουμε για το brand μας είναι ανύπαρκτο ή περιορίζεται απλώς σε ένα Google Alerts; Καμιά εκστρατεία δεν δουλεύει από μόνη της όσες δυνατότητες και αν μας δίνει το μέσο.

Και τα social media δεν είναι παρά το μέσο. Μπορεί τον μάστορα να τον κάνουν τα εργαλεία αλλά θα πρέπει να ξέρει να τα χρησιμοποιήσει κιόλας. Μόνα τους δεν λειτουργούν. Όσοι λοιπόν ξεφύγουν από την νοοτροπία της αρπαχτής (και ευτυχώς βλέπω ότι είναι αρκετοί), είναι βέβαιο ότι θα δουν και αυτοί το ROI τους να εκτινάσσεται στα ύψη. Οι υπόλοιποι θα κλαίνε απλώς τα λεφτά τους.

Κατεβάστε το κείμενο αυτό σε μορφή .pdf (191.2K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.