Facebook Places: Όταν το ψώνιο δουλεύει για τον διαρρήκτη
Διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook – part 2

Διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook – part 1



Οι διαγωνισμοί και οι κληρώσεις μέσω των Facebook Pages γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Αναμφίβολα είναι μια πολύ καλή μέθοδος και για να αυξήσουμε τα 'Likes' της σελίδας και για να βελτιώσουμε το brand awareness και για να έρθουμε σε επαφή με το κοινό μας. Δυστυχώς όμως δεν πρόκειται για απλή υπόθεση. Το στήσιμο ακόμη και του πιο απλού διαγωνισμού στο Facebook είναι ένα ναρκοπέδιο.


Καταρχάς, όπως έχω εξηγήσει και σε άλλες δημοσιεύσεις μου, οι περιορισμοί που θέτει το Facebook για την διοργάνωση κληρώσεων και διαγωνισμών είναι αμέτρητοι. Μπορείτε μεν να αδιαφορήσετε γι' αυτούς και να κάνετε ό,τι θέλετε αλλά με δική σας ευθύνη. Και φροντίστε να έχετε μια καλή απάντηση όταν θα σας ρωτήσει ο διευθυντής σας για ποιο λόγο έκλεισε το Facebook τη σελίδα σας.

Οπότε το πρώτο που θα πρέπει να κάνετε είναι να διαβάσετε με προσοχή τους κανονισμούς που έχει θεσπίσει το Facebook σχετικά με το θέμα: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php. Αν κάτι είναι ασαφές ή δεν το καταλαβαίνετε, δεν χρειάζεται να προβληματιστείτε πολύ. Μάλλον απαγορεύεται.


Facebook Contests

Ο μόνος τρόπος να αντιπαρέλθετε μεγάλο μέρος των απαγορεύσεων, είναι να χρησιμοποιήσετε κάποιο 3rd party application. Κάτι δηλαδή που να κάνει σαφές ότι το Facebook δεν εμπλέκεται καθόλου στην όλη διαδικασία. Σχετικές εφαρμογές παρέχονται από διάφορες εταιρείες αλλά θα σας πρότεινα να προτιμήσετε τις εξής: Northsocial, Wildfire και http://www.strutta.com.


Στη συνέχεια θα πρέπει να ελέγξετε κατά πόσον η πραγματοποίηση του διαγωνισμού μέσω Facebook είναι σύμφωνη με την ελληνική νομοθεσία. Αναλόγως τι θέλετε να κάνετε, μπορεί να υπάρχουν κι εκεί αρκετοί περιορισμοί. Ούτε εδώ πρέπει να το ρισκάρετε και να κάνετε του κεφαλιού σας. Είναι απαραίτητο συνεπώς να συμβουλευτείτε κάποιον δικηγόρο. Στα δεκαεπτά χρόνια ενασχόλησης μου με το Διαδίκτυο, έχω γνωρίσει μόνο δύο άτομα τα οποία πραγματικά να εμπιστεύομαι σε ό,τι αφορά τις γνώσεις τους για την νομοθεσία στο Internet. Είναι οι κυρίες Ελένη Σπυροπούλου και Μαρία Γιαννακάκη.


Υπάρχουν και άλλα άτομα βέβαια τα οποία μάλιστα είναι και πολύ πιο (αυτο)προβεβλημένα. Αλλά τόσο από προσωπική γνωριμία όσο και διαβάζοντας τα κείμενα στο blog τους, δεν με έχουν πείσει ότι μπορούν να ξεχωρίσουν το Facebook από το Twitter. Και είμαι επιεικής. Αν ποτέ βρεθείτε σε δικαστική διαμάχη, να εύχεστε να τους προσλάβει ο αντίδικος σας.


Μεγάλη σημασία έχει και το εξής. Αν η κλήρωση/διαγωνισμός που πραγματοποιείτε παραβιάζει την νομοθεσία στην οποία υπάγεστε, την ελληνική εν προκειμένω, τότε παραβιάζει ταυτόχρονα και τους κανονισμούς του Facebook! Πάλι κινδυνεύετε να κλείσει η σελίδα σας δηλαδή ακόμη και αν έχετε κάνει όλα τα άλλα σωστά.


Στα επόμενα post θα αναλύσουμε τόσο τα τεχνικά θέματα που πρέπει να γνωρίζετε σε σχέση με την διοργάνωση ενός διαγωνισμού όσο και κάποια ζητήματα μεθοδολογίας.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (168.7K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.