Έξι βασικά λάθη στη χρήση των social media
Facebook Places: Όταν το ψώνιο δουλεύει για τον διαρρήκτη

Πριν επενδύσετε στα Social Media. Ναι, ΠΡΙΝ!

 

Όλοι οι ανταγωνιστές σας έχουν παρουσία στα social media. Ακόμη και αν δεν έχουν blog ή Twitter account, έχουν τουλάχιστον σελίδα στο Facebook. Και είναι προφανές ότι πρόκειται για το μέλλον. Δείτε π.χ. την εκστρατεία της Lacta που αποτελεί και πρότυπο. Νιώθετε ότι ήδη έχετε καθυστερήσει. Σε τελική ανάλυση, ακόμη και αν πρόκειται για ένα κανάλι επικοινωνίας που δεν αποδίδει άμεσα, είναι και θέμα brand image να έχουμε μια καλή Facebook Page. Εδώ έχει το ανιψάκι του διευθυντή. Δεν θα έχουμε εμείς;


Το πιο πάνω σκεπτικό είναι εξαιρετικό και μπράβο σας που το συλλάβατε. Χρειάζεται να κάνετε μια πολύ μικρή διόρθωση όμως. Εκεί που γράψαμε “... δεν αποδίδει άμεσα” αντικαταστήστε με την φράση “δεν θα αποδώσει Π-Ο-Τ-Ε”. Μα ποτέ!


Πρόκειται για κάτι που δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω. Τα social media δεν είναι το καινούργιο κοσκινάκι που πρέπει να κρεμάσουμε κι εμείς κάπου επειδή είναι της μόδας. Εκτός αν έχετε χρήματα να πετάξετε οπότε να σας στείλω τον τραπεζικό μου λογαριασμό. Πριν, πολύ πριν, κάνουμε το παραμικρό στα social media, μόνοι μας ή με την βοήθεια ενός συμβούλου, πρέπει να έχουμε απαντήσεις για τα εξής:


1) Έχουμε αποσαφηνίσει ποιοι είναι οι πελάτες μας και τι ζητούν από εμάς; Μπορούμε να τους το προσφέρουμε μέσω των καναλιών αυτών; Αν ναι, ποιο από αυτά είναι το καλύτερο για την περίσταση; Ξεκινάμε με μία ή δύο το πολύ πλατφόρμες. Δεν απλωνόμαστε παντού!


Before you invest in social media


2)
Έχουμε εντάξει τα social media στο συνολικό πλάνο μάρκετινγκ; Ή μήπως ξεκινάμε στα κουτουρού και όπου μας βγάλει;


3) Παρακολουθούμε τις συζητήσεις που γίνονται για εμάς στο Διαδίκτυο; Ξέρουμε το κλίμα που επικρατεί για εμάς; Είναι θετικό ή αρνητικό; Δεν έχει νόημα να δημιουργήσουμε παρουσία στον κοινωνικό ιστό αν πρόκειται η παρουσία αυτή να αποτελέσει πλατφόρμα και θέατρο επιθέσεων. Αν διαπιστώσουμε ότι η ατμόσφαιρα μυρίζει μπαρούτι, καλύτερα να περιμένουμε. Διορθώνουμε τα πράγματα και επανερχόμαστε. Και δεν χρειαζόμαστε πανάκριβα εργαλεία monitoring για να δούμε τι γίνεται. Ακόμη και το Google Alerts, για αρχή καλό είναι.

4) Έχουμε συνειδητοποιήσει ότι το μάρκετινγκ στα social media είναι πρώτα social και μετά μάρκετινγκ; Έχουμε κατανοήσει ότι ο χρήστης δεν απορροφά παθητικά το μήνυμα μας αλλά αλληλεπιδρά με αυτό; Και ότι αν κάνουμε κάποια “χαζομάρα”, η χαζομάρα αυτή θα κοινοποιηθεί σε όλη την Ελλάδα εντός μερικών λεπτών; Όσο εύκολα μπορείς να ζητοκραυγάσεις για κάποιον, εξίσου εύκολα μπορείς να του πετάξεις και ντομάτες ή πέτρες. Στα post μας εκτός από 'Like' μπορεί κάποιος να κάνει και επιθετικά σχόλια. Το έχουμε προβλέψει αυτό;

Πριν λοιπόν δαπανήσουμε έστω και ένα ευρώ στα social media, πρέπει να έχουμε απαντήσεις στα πιο πάνω ερωτήματα. Αλλιώς θα είμαστε σαν τα χάμστερ στο μύλο. Θα τρέχουμε, θα τρέχουμε και μετά από έναν ολόκληρο μαραθώνιο δεν θα έχουμε διανύσει ούτε ένα εκατοστό.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (190.8K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.

 

 


Comments

The comments to this entry are closed.