Πέντε μυστικά για επιτυχία στα Socia Media
Έξι βασικά λάθη στη χρήση των social media

Έξι ερωτήματα για έναν Social Media Marketer

 

1) Σε ποιους απευθύνομαι. Μια απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι στις πληθυσμιακές ομάδες α,β,γ. Μια άλλη, εξίσου σωστή, απάντηση είναι σε κάθε δυνητικό πελάτη. Προφανώς δεν πρόκειται για αμοιβαίως αποκλειόμενες προσεγγίσεις. Η κάθε μία όμως απαιτεί αρκετά διαφορετική στρατηγική.


2) Πώς μπορώ να φανώ χρήσιμος. Αφού αποσαφηνίσω ποιο είναι το κοινό μου, πρέπει να εντοπίσω ποιες είναι οι ανάγκες του και πώς θα τις καλύψω αξιοποιώντας τα social media. Ο μόνος λόγος για τον οποίο κάποιος θα μου δώσει – λίγη από – την προσοχή του είναι επειδή μπορώ να τον εξυπηρετήσω σε κάτι. Επικεντρωθείτε λοιπόν στο να προσφέρετε περιεχόμενο που το κοινό σας θα βρίσκει πραγματικά αξιόλογο και χρήσιμο.


3) Τι ακριβώς περιμένω από το κοινό με το οποίο έρχομαι σε επαφή. Θέλω να γίνουν μέλη της Facebook Page μου ώστε να επικοινωνώ μαζί τους σε μόνιμη βάση; Θέλω να συγκεντρώσω e-mail; Θέλω να κάνουν κάποια αγορά από το ηλεκτρονικό ή το φυσικό μου κατάστημα εντός κάποιου συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος; Το να είστε χρήσιμοι στο κοινό σας είναι αναγκαίο αλλά δεν αρκεί. Πρέπει να είστε χρήσιμοι με τρόπο που να εξυπηρετεί και εσάς.


6 social media questions

4) Πώς θα μετρήσω την απόδοση των προσπαθειών μου. Πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε ενέργεια πρέπει να έχετε ξεκαθαρίσει τι περιμένετε από αυτήν. Πωλήσεις; Brand awareness; Χτίσιμο mailing list; Αυξημένη επισκεψιμότητα στο site σας; Καθορίστε τους στόχους σας και καθορίστε επίσης το χρονοδιάγραμμα μέσα στο οποίο χρειάζεται να τους καλύψετε. Διαφορετικά πώς θα ξεχωρίσετε την επιτυχημένη εκστρατεία από εκείνη που απέτυχε;


5) Πώς θα υποστηρίξω την παρουσία μου στα social media σε βάθος χρόνου. Μια Facebook Page που μαζεύει σκόνη, ένα ιστολόγιο το οποίο δεν ανανεώνεται ποτέ και ένα Twitter account το οποίο ουδέποτε κελαηδά και κυρίως δεν απαντά σε κανέναν, δεν δίνουν πολύ καλή εικόνα για το brand μας. Ό,τι οφέλη αποκομίσουμε από μια καλή πρώτη εντύπωση, θα τα χάσουμε στη συνέχεια. Μέρος του σχεδιασμού μας λοιπόν πρέπει να είναι το πώς η συμμετοχή μας στον κοινωνικό ιστό εκτός από επιτυχία, θα έχει και συνέπεια.


6) Πώς θα παρακολουθήσω τις εξελίξεις. Το περιβάλλον των social media είναι συνεχώς μεταβαλλόμενο. Το Facebook για παράδειγμα κάθε τρεις και λίγο κάνει αλλαγές που ανατρέπουν πλήρως τον προγραμματισμό μας. Νέοι παίκτες εμφανίζονται στην αγορά (Google+, Quora...) και αλληλεπιδρούν ή υπερσκελίζουν τους ήδη υπάρχοντες. Ποια θα είναι η στάση μας απέναντι σε αυτήν τη συνεχή μεταβολή; Διαμορφώνουμε την στρατηγική μας κάθε φορά με βάση τις εξελίξεις; Π.χ. ανάλογα με το τι αλλάζει στο Facebook αλλάζουμε κι εμείς το πώς απευθυνόμαστε στο κοινό. Ή μήπως διατηρούμε μια πιο σταθερή/λιγότερο ευέλικτη πορεία η οποία όμως θα επηρεάζεται και πολύ λιγότερο από τις διάφορες αλλαγές στο χώρο; Π.χ. απλώς διατηρούμε ένα blog και τίποτε περισσότερο.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (169.4K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.