Έξι ερωτήματα για έναν Social Media Marketer
Πριν επενδύσετε στα Social Media. Ναι, ΠΡΙΝ!

Έξι βασικά λάθη στη χρήση των social media

 

Όπως εξηγώ συχνά, η προβολή μέσω των social media δεν είναι βόλτα σε παιδική χαρά. Χρειάζεται χρόνο, προσπάθεια και κυρίως προσοχή. Τα λάθη είναι ανθρώπινα βέβαια. Καλύτερα όμως να τα κάνει κάποιος άλλος άνθρωπος και όχι εμείς. Εδώ σημειώνω κάποια από τα πιο σημαντικά.


1) Περιμένουμε άμεσα αποτελέσματα. Και λαχείο να αγοράζατε, θα περιμένατε κάποιες μέρες μέχρι να γίνει η κλήρωση, έτσι δεν είναι; Όπως και με όλες τις υπόλοιπες ενέργειες σας λοιπόν, χρειάζεται κάποιος χρόνος μέχρι να γευτείτε τους καρπούς των κόπων σας. Ανάλογα μέ το ποιοι είναι οι στόχοι σας, θα χρειαστούν τρεις έως και δώδεκα μήνες μέχρι να δείτε κάποια αποτελέσματα. Από την στιγμή που θα γίνει αυτό όμως, αν είστε συνεπείς στις προσπάθειες σας, η απόδοση θα βαίνει συνεχώς αυξανόμενη.


2) Έλλειψη ειλικρίνειας. Μπορεί η καθιέρωση της glasnost (διαφάνεια) να ήταν από τους λόγους διάλυσης της ΕΣΣΔ, αλλά η έλλειψη της θα αποβεί κάτι ολέθριο για την επιχείρησή σας. Αν το κοινό σας υποψιαστεί ότι πάτε να το κοροϊδέψετε ή ότι υποτιμάτε την νοημοσύνη του, ετοιμαστείτε για κύμα αρνητικών σχολίων, χλευασμών και επιθέσεων. You have been warned!



Social media errorsimage by Sean MacEntee


3) Προσπάθεια να κάνουμε τα πάντα ταυτόχρονα. Ακόμη και αν έχουμε το απαραίτητο budget, δεν έχει νόημα να μπούμε ταυτόχρονα σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας. Ακόμη και αν μπορούμε δηλαδή, δεν σημαίνει ότι καλά και ντε πρέπει να το κάνουμε. Κάθε μέσο έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και ιδιοτροπίες. Άλλα πράγματα θα πρέπει να προσέξουμε σε ένα blog και άλλα σε μια Facebook Page. Μόνο αφού εξοικειωθούμε με κάθε μέσο ξεχωριστά προχωρούμε στο επόμενο. First we take Manhattan, then we take Berlin! Όχι γιούργια στον νταμπλά με τα κουλούρια!


4) Φορτώνουμε τα πάντα σε έναν υπάλληλο. Κατά προτίμηση χαμηλόβαθμο. Αν θέλετε σίγουρη αποτυχία, αυτή είναι πολύ καλή μέθοδος. Να την προτιμήσετε. Τα social media δεν είναι one man show. Κάποιος θα έχει την εποπτεία τους μεν αλλά μέχρι εκεί. Όλοι πρέπει να συμμετέχουν. Να βρίσκουν υλικό, να απαντούν σε ερωτήσεις, να καθαρίζουν τον Τοίχο από spam κλπ.


Δεν σας λέω να δώσετε ακόμη στο security ένα laptop για να ασχολείται, ούτε στους οδηγούς των ψυγείων. Αλλά διαμοιράστε όσο μπορείτε (δίνοντας και κάποιο κίνητρο), την ευθύνη για την λειτουργία κάθε project. Καλό είναι βέβαια να έχετε διαμορφώσει κάποιες οδηγίες συμμετοχής πρώτα καθώς και να έχετε ενημερώσει για το τι πρέπει να προσέχει κάθε υπάλληλος.


5) Set and forget. Το να φτιάξετε ένα blog και να ανεβάζετε κείμενα μια φορά το τρίμηνο, είναι χειρότερο από το να μην έχετε καθόλου blog. Σημαίνει ότι το δημιουργήσατε επειδή κάποιος σας είπε ότι είναι της μόδας. Το αυτό και για την σελίδα σας στο Facebook. Αν αποφασίσετε να μπείτε στον χορό, αποφασίστε και ότι θα χορέψετε.


6) Spam. Δεν αναφέρομαι σε αυτό που βάζουν κάποιοι στα σχόλια του blog σας. Αναφέρομαι σε αυτό που βάζετε εσείς στο blog σας ή στη Facebook Page σας ή οπουδήποτε αλλού. Για χιλιοστή φορά, τα social media δεν είναι ένα ακόμη διαφημιστικό κανάλι. Αν έχετε να πείτε κάτι φροντίστε να πρόκειται για κάτι που θα το βρω είτε χρήσιμο, είτε διασκεδαστικό. Αν το 90% του περιεχομένου σας έχει τέτοιο χαρακτήρα, τότε μπορείτε να βάλετε και ένα 10% με το οποίο θα μου εξηγείτε πώς θα μου χρησιμεύσουν τα προϊόντα σας. Μόνο 10% - 15% όμως. Ποτέ περισσότερο!

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (177.6K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.