7 τρόποι να αξιοποιήσεις τα Social Media για την εταιρεία σου
Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω τα social media για να διαφημίσω την επιχείρηση μου;

Πώς μπορούν τα social media να βελτιώσουν το προϊόν μας

 

Ένα βασικό πλεονέκτημα των social media είναι ότι σου επιτρέπουν να παρακολουθείς, σε πραγματικό χρόνο, τις αντιδράσεις, αντιλήψεις ή τις απόψεις που έχουν οι καταναλωτές για σένα και τα προϊόντα σου, κοινώς να έχεις άμεσο feedback.

Ο πιο απλός τρόπος για να πάρεις πληροφορίες δεν είναι άλλος από το να κάνεις ερωτήσεις. Είτε στο blog σου, είτε μέσω Twitter, είτε από την σελίδα σου στο Facebook, αρκεί μια ερώτηση για να δεις πώς πρέπει να βελτιώσεις το προϊόν σου, τι πρέπει να προσθέσεις στην γκάμα σου ή τι είναι αυτό που τελικά εκτιμούν οι πελάτες σου όταν έρχονται στο εστιατόριο σου. Ακόμη και ο αριθμός των απαντήσεων (μικρός ή μεγάλος) ή το ύφος τους μπορούν να οδηγήσουν σε χρήσιμα συμπεράσματα.

Δεν είναι όμως μόνο οι ερωτήσεις που κάνεις εσύ. Οι ερωτήσεις που κάνουν οι ίδιοι οι πελάτες, τα σχόλια ή τα παράπονα τους, είναι εξίσου χρήσιμα. Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι ένας πελάτης σχολιάζει κάτω από την φωτογραφία ενός σνακ που σερβίρεις ότι είναι πολύ αλμυρό. Αν στο συγκεκριμένο σχόλιο δεις ότι πολλοί άλλοι πατούν 'Μου αρέσει', γνωρίζεις αυτόματα ότι πρέπει να αλλάξεις την συνταγή. Ή, τουλάχιστον, να προσφέρεις και μια παραλλαγή του πιάτου με λιγότερο αλάτι.


Social Media Optimization

Μπορείς όμως να βγάλεις και έμμεσα συμπεράσματα. Αν διαπιστώσεις ότι οι δημοσιεύσεις ή τα βίντεο για μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων σου συγκεντρώνουν το περισσότερο ενδιαφέρον, μπορείς να εξετάσεις γιατί γίνεται αυτό. Ή αν δεις ότι μια πληθυσμιακή ομάδα σου ζητά μια συγκεκριμένη αλλαγή σε ένα προϊόν ενώ μια άλλη ζητά κάτι εντελώς διαφορετικό, να αποφασίσεις την δημιουργία δύο επιπλέον προϊόντων τα οποία θα απευθύνονται στις συγκεκριμένες ομάδες.

Τα δικά σου κανάλια επικοινωνίας όμως δεν είναι το μόνο μέσο απ' το οποίο μπορείς να αποκομίσεις πληροφορίες. Όπως αντιλαμβάνεσαι, δεν μιλάνε για την επιχείρηση ή το προϊόν σου μόνο στο blog σου ή στο forum σου ή στην σελίδα που έχεις φτιάξει στο Facebook. Αυτές οι συζητήσεις μπορούν να γίνονται (και συνήθως γίνονται), παντού. Σε άλλα forum ή blog. Στο Twitter ή σε άλλες σελίδες του Facebook.

Χρησιμοποιώντας σωστά εργαλεία monitoring μπορείς ανά πάσα στιγμή να ενημερώνεσαι για τις συζητήσεις αυτές. Το πώς θα αντιδράσεις βέβαια εξαρτάται κάθε φορά από την περίπτωση. Μπορεί να αποφασίσεις να συμμετάσχεις σε αυτές διαλύοντας παρανοήσεις ή ζητώντας περισσότερες πληροφορίες. Ή μπορεί απλώς να τις παρακολουθήσεις εξάγοντας πληροφορίες. Όπως και να έχει το πράγμα όμως, τα δεδομένα που θα παίρνεις κάθε φορά είναι ανεκτίμητα.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (146.6K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.