Αξιοποιώντας τα Facebook Insights - part 1
Η παρουσία μας στα social media δεν μπορεί να είναι μια στατική παρουσία

Αξιοποιώντας τα Facebook Insights - part 2

 

Στο προηγούμενο post μου αναφέρθηκα στο πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα Facebook Insights προκείμενου να βελτιώσουμε την απήχηση που έχουν οι δημοσιεύσεις μας. Σήμερα θα μιλήσουμε για το πώς μπορούμε να τα αξιοποίησουμε προκειμένου να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε. Άλλωστε το καλό με τα social media είναι ακριβώς οτι επιτρέπουν σε όλους μας να δείξουμε με σαφήνεια τι μας αρέσει και τι όχι. Δεν χρειάζεται πια να καταφεύγουμε σε έμμεση εξαγωγή συμπερασμάτων.

Μπορεί για παράδειγμα, μελετώντας τα στατιστικά, να διαπιστώσουμε ότι ένα σημαντικό ποσοστό των μελών της σελίδας μας είναι άνδρες στην ηλικιακή κατηγορία 18-24. Στο βαθμό που το δείγμα είναι αρκετά μεγάλο ώστε να έχει αξιοπιστία (δηλαδή η σελίδα μας έχει αρκετές χιλιάδες μέλη), μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την πληροφορία αυτή ώστε να απευθύνουμε την επόμενη εκστρατεία μας προς αυτό το κοινό. Εναλλακτικά μπορούμε να προσαρμόσουμε τα δημοσιεύματα της σελίδας μας ώστε να αφορούν το συγκεκριμένο κοινό περισσότερο απ' ό,τι τα υπόλοιπα.


Παράλληλα, μας δίνεται η δυνατότητα να δούμε ποιες κατηγορίες post έχουν περισσότερη απήχηση και σε ποιους ανθρώπους. Π.χ. οι αναδημοσιεύσεις συγκεκριμένων άρθρων μπορεί να ενδιαφέρουν περισσότερο από τα video. Ή να διαπιστώσουμε ότι τον μεγαλύτερο αριθμό σχολίων και συμμετοχής τον δημιουργούν οι ανοιχτού τύπου ερωτήσεις.

Facebook Insights


Φυσικά για να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα πρέπει, καταρχάς, να έχουμε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό τόσο από δημοσιεύσεις όσο και από μέλη. Αλλιώς η ανάλυση μας δεν θα έχει κάποια βαρύτητα και δεν θα γνωρίζουμε αν πρόκειται για πραγματική ή τυχαία συσχέτιση.

Σε κάθε περίπτωση, η όλη προσπάθεια απαιτεί αρκετή δουλειά από την πλευρά μας. Τα όποια αποτελέσματα χρειάζονται ώρες μελέτης για να προκύψουν. Δεν είναι κάτι που μπορούμε να το κάνουμε στο γόνατο εκτός βέβαια και αν κάποια παράμετρος βγάζει μάτι. Ευτυχώς το Facebook μας δίνει την δυνατότητα να σώσουμε τα δεδομένα μας με την μορφή αρχείου του Excel ή CSV ώστε να μπορούμε να τα επεξεργαστούμε κάπως πιο εύκολα.


Αν και αυτό σαφώς διευκολύνει πολύ τα πράγματα, η πολλή δουλειά παραμένει στις πλάτες μας. Όπως και να το κάνουμε, πρόκειται για μια επένδυση που αξίζει τον κόπο!

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (145.4K)

 


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.