94 posts categorized "social media marketing "

Γιατί το Google+ δεν μπορεί να αποτύχει

" addthis:url="<$MTEntryPermalink$>">



Έχει περάσει πάνω από ενάμισης χρόνος από τότε που το Google+ ξεκίνησε τη λειτουργία του και δεν είναι λίγοι ακόμη οι social media professionals που το θεωρούν χαμένη υπόθεση. Η σύγκριση γίνεται φυσικά με το Facebook και το κατά πόσον η πλατφόρμα της Google έχει τη δυνατότητα να το ανταγωνιστεί.

Continue reading "Γιατί το Google+ δεν μπορεί να αποτύχει" »


Facebook Graph Search: not impressed

 

Τo Graph Search ανακοίνωσε το Facebook και ακριβώς όπως και οι επενδυτές που ξαναέστειλαν τη μετοχή του στα τάρταρα, δεν θα έλεγα ότι εντυπωσιάστηκα.

Continue reading "Facebook Graph Search: not impressed" »


Google+: Ο «παρεξηγημένος» νέος των social networks.

Από τον Στράτο Αγιάνογλου 

Πριν από ένα χρόνο περίπου η Google δημιούργησε το Google+. Οι περισσότεροι είπαν «Χμ. Ακόμα ένα social network ανάμεσα στα άλλα». Ακόμα χειρότερα κάποιοι είπαν «Ακόμα ένας ανταγωνιστής του Facebook».

Προφανώς η συγκριμένες λογικές ήταν λάθος μίας και το Google+ έχει εντελώς διαφορετική φιλοσοφία από το Myspace, Facebook, Twitter, Linked In κλπ.

Σήμερα το Google+ ακόμα προσπαθεί να κερδίσει μία θέση ανάμεσα στις προτιμήσεις του κοινού, χρησιμοποιώντας την δική του φωνή και προσωπικότητα. Και το καταφέρνει πολύ καλά μέχρι τώρα, αν πιστέψουμε τα στατιστικά που δημοσιεύονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και παρουσιάζουν άλματα στον αριθμό χρηστών του Google+.

Gplus

Παρόλα αυτά οι αρνητικές φωνές και γνώμες παραμένουν ( πόλη φάντασμα, δίκτυο φάντασμα, αναποτελεσματικό είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που αιωρούνται στο διαδίκτυο ).

Πώς είναι δυνατόν λοιπόν ένα τόσο νέο και καινοτόμο social network να έχει αποκτήσει μία μεγάλη μερίδα χρηστών που το απορρίπτουν ή το επικρίνουν, ειδικά όταν το συγκρίνουν με το Facebook;

Οι λόγοι νομίζω κρύβονται στο ότι ο κόσμος προσπαθεί να το συγκρίνει με το Facebook, κάτι λάθος κατά την άποψη μου μίας και το Google+ είναι κάτι εντελώς διαφορετικό τόσο από άποψη φιλοσοφίας όσο και λειτουργικότητας.

Πώς όμως πρέπει να αντιμετωπίσει το Google+ για να το κρίνει αποτελεσματικά και να αποφασίσει αν τελικά αξίζει τον κόπο;

To Google+ ακόμη δεν είναι ένα δίκτυο για να βρείς πολλούς γνωστούς και φίλους. Ακόμη τουλάχιστον.

Στο Facebook συνήθως συνδεόμαστε με άτομα που γνωρίζουμε προσωπικά ή έχουμε ήδη κάποια σχετική επαφή. Αν δε κάποια στιγμή στείλετε ένα friend request σε κάποιον που δεν γνωρίζετε μπορεί η αντίδραση του να είναι φιλική και να σας αποδεχτεί ή να σας απορρίψει και να σας κάνει report, με ότι συνέπειες έχει αυτό για εσάς αλλά και τα… νεύρα σας λόγω των περιορισμών που θα θέσει το FB στο account σας.

Στο Google+ όμως μπορείς να συνδεθείς με άτομα που δεν ξέρεις εύκολα και γρήγορα, επειδή σας συνδέει ένα κοινό ενδιαφέρον! Μπορείς φυσικά να αποκλείσεις τρίτους να σε ακολουθούν αλλά αυτό ακυρώνει τον λόγο για τον οποίο έγινες μέλος του Google+

Κύκλοι που απαρτίζονται από άτομα με κοινά ενδιαφέροντα και δραστηριότητες είναι πολύ πιο χρήσιμα από ένα τεράστιο κύκλο φίλων από όπου μόνο ένα ποσοστό έχει τα ίδια ενδιαφέροντα με εσένα.

  Googleplus
Αυτό και μόνο το τρομερό πλεονέκτημα (το ότι βρίσκεις άτομα βάση κοινών ενδιαφερόντων π.χ. φωτογραφία) ξεχωρίζει και βάζει χιλιόμετρα μακριά το Google+ από το Facebook. Γιατί; Μα γιατί μπορείς πολύ εύκολα να βρεις άτομα κοινού ενδιαφέροντος, να τα παρακολουθείς και μέσα από τις δημοσιεύσεις τους να :

  • Βελτιώσεις τις ικανότητες σου (ειδικά αν είσαι φωτογράφος ή Graphic designer)
  • Να μαθαίνει νέα για τομείς που σε αφορούν πριν καν αυτά ανακοινωθούν από μεγάλα Portal, ιστοσελίδες ενημερώσεις και άλλα.
  • Να δείξεις δουλειά σου και να αναπτύξεις συνεργασίες σε συγκεκριμένο Target group με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Αν πχ ένας retoucher φωτογραφιών δείχνει δουλεία του σε ένα κύκλο χιλιάδων φωτογράφων που ασχολούνται με την φωτογραφία πορτραίτου μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα τον κύκλο εργασιών του, επειδή η δουλειά του φαίνεται στοχευμένα σε συγκεκριμένα άτομα που ασχολούνται με συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Στο Facebook περίπου ένα 16% του κύκλου σου βλέπει τις δημοσιεύσεις σου. Στο Google+ το βλέπει το 100% των κύκλων στους οποίους δημοσιεύσεις κάτι.

Googleplus01

Αν διαθέτετε μία σελίδα με 1000+ fans θα δείτε στα σχετικά στατιστικά ( insights ) πώς κάποιες φορές το weekly reach είναι κατά πολύ μικρότερο σε αριθμό ατόμων, από το σύνολο των follower σας. Με απλά λόγια μόνο ένα μέρος του συνόλου των followers βλέπει τις δημοσιεύσεις σας στο wall του

Στο Google+ όταν δημοσιεύετε κάτι το βλέπουν ΟΛΟΙ όσοι είναι στους κύκλους για τους οποίους προορίζετε η δημοσίευση. Επιπλέον έχετε την δυνατότητα να φανούν οι δημοσιεύσεις σας σε όλους όσους σας παρακολουθούν, ανεξάρτητα από τους κύκλους που σας έχουν κατατάξει.

To Google+ είναι μακράν το καλύτερο social network για φωτογράφους κάθε επιπέδου.

Το Google+ από την πρώτη ημέρα έδωσε τεράστια βάση στην εμφάνιση των φωτογραφιών: μεγάλες χορταστικές φωτογραφίες, με σωστή απόδοση χρωμάτων, κορυφαία ποιότητα απεικόνισης και εμφάνιση πληροφοριών EXIF!

To Facebook προσπαθεί ακόμα και σήμερα να καλύψει το χαμένο έδαφος σε αυτό τον τομέα.

Googleplus02
Στo Google+ πρέπει ΕΣΥ να βρεις τα άτομα που σε ενδιαφέρουν πρώτα, και μετά θα σε βρουν και άλλοι που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα με εσένα . Στο Facebook σε βρίσκουν εύκολα φίλοι σου, αλλά και τους βρίσκεις το ίδιο εύκολα άρα χτίζεις κοινό πιο εύκολα. Δεν μπορείς να βρεις όμως εύκολα άτομα που μοιράζεστε τα ίδια ενδιαφέροντα.

Πολλές φορές οι χρήστες του Facebook όταν έρχονται σε επαφή με το Google+ απογοητεύονται γιατί θεωρούν πώς σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αποκτήσουν εκατοντάδες φίλους και followers. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει επειδή το Google+ λειτουργεί διαφορετικά.

Στο Google+ πρέπει εσύ να βρεις πρώτα άτομα με τα οποία έχετε κοινά ενδιαφέροντα, να ξεκινήσει να τους παρακολουθείς, να σχολιάζεις οι να μοιράζεσαι δημοσιεύσεις σου και έτσι να ξεκινήσεις να χτίζεις ένα κύκλο επαφών. Με άλλα λόγια πρέπει να συμμετέχεις ενεργά πρώτα εσύ και μετά θα δεις αποτέλεσμα.

4 δίκτυα, 4 σκοποί. No ring to rule them all 
Linked In: πολύ καλό για επαγγελματικές επαφές ή για να μάθεις ποιος δουλεύει σε μία συγκεκριμένη θέση σε μία εταιρεία ( π.χ. διευθυντής marketing στην Εταιρεία είναι ο Mr X στον οποίο πρέπει να στείλεις δουλεία σου για να σε λάβει υπόψη για μελλοντική συνεργασία )
Facebook: διασύνδεση με άτομα που γνωρίζεις και θέλεις να μάθεις τι γίνεται στην καθημερινότητα τους. Ανθρωποκεντρικό social network.
Pinterest: Social network που έχει σαν βάση τις φωτογραφίες. Αν θέλεις να μοιράζεσαι ή να ψάξεις φωτογραφίες οργανωμένες σε θεματολογίες (boards) εδώ είσαι στο σωστό μέρος.
Twitter: Real Time ενημέρωση για το τι συμβαίνει στον κόσμο. Αν θέλεις να μάθεις πότε βγήκε το Update για το ΧΥ πρόγραμμα ή αν έγινε κάπου σεισμός το Twitter είναι για εσένα.
Google+: Διασύνδεση με άτομα που σας ενώνει ένα κοινό ενδιαφέρον. Θέλεις να βλέπεις δουλεία και να μαθαίνεις τεχνικές από άλλους φωτογράφους; Είσαι νέος chef και θέλεις να ενημερώνεσαι για ότι τελευταίο υπάρχει στον κόσμο της μαγειρικής; Είσαι λάτρης της αστρονομίας; Το Google+ είναι το σπίτι σου. Επίσης έχει πολλά στοιχεία real time ενημέρωσης αντίστοιχα αν όχι καλύτερα με το Twitter.

Συμπέρασμα: κάθε social network είναι ένα διαφορετικό εργαλείο με διαφορετική φιλοσοφία και απαιτεί διαφορετική προσέγγιση, χρήση και κριτήρια για το αν είναι για εσένα ή όχι.

Το ότι θα επιλέξεις ένα δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήσεις τα υπόλοιπα. Απλά πρέπει να επιλέξεις το καθένα και να το χρησιμοποιείς για τον σωστό λόγο.

Και μην ξεχνάς: Κάθε εργαλείο είναι τόσο αποτελεσματικό όσο και ο τρόπος που το χειρίζεσαι.

------

Ο Στράτος Αγιάνογλου γεννήθηκε και κατοικεί στην Καβάλα από το 1978. Την ημέρα κρύβει τη μυστική του ταυτότητα και εργάζεται ως γραφίστας υπό τον διακριτικό τίτλο Lightform. Τα βράδια αποκαλύπτεται ο πραγματικός του εαυτός και φωτογραφίζει ότι του κάνει κλικ. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις στο Λονδίνο, Νέα Υόρκη αλλά και Ελλάδα.

Έργα του έχουν εμφανιστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά φωτογραφίας όπως το περιοδικό «ΦΩΤΟγράφος» αλλά και το New Web Pick με πάνω από 4.000.000 συνδρομητές ανά τον κόσμο.

Θα τον βρείτε Online στο www.lightpulse.gr 


Αξιολογώντας τις νέες αλλαγές στο Facebook

 

Στο post αυτό θα αναφερθώ στο τι σημαίνει η μετάβαση των Facebook Pages στο Timeline για τον social media marketer. Και δεν εννοώ το κατά πόσον οι αλλαγές τον βοηθάνε ή όχι στην επικοινωνία του με το κοινό. Αυτό είναι το τελευταίο.

Continue reading "Αξιολογώντας τις νέες αλλαγές στο Facebook" »


Ξεχάστε τη δωρεάν προβολή στο Facebook


Μέρα με την ημέρα το Facebook κάνει όλο και πιο δύσκολη τη ζωή για τους social media marketers. Ξεκίνησε με την αφαίρεση της δυνατότητας αποστολής μηνυμάτων σε όλα τα μέλη.

Continue reading "Ξεχάστε τη δωρεάν προβολή στο Facebook" »


Facebook Pages Timeline: είναι εδώ!


Όπως περιμέναμε, το Facebook ανακοίνωσε και επίσημα τη μετάβαση των Pages στο Timeline. Ο χρόνος προσαρμογής είναι ένας μήνας και θα προσπαθήσουμε εδώ να δούμε κάποιες από τις λεπτομέρειες αυτής της αλλαγής.

Continue reading "Facebook Pages Timeline: είναι εδώ!" »


Τα links στα social media μπαγιατεύουν γρήγορα

 

Αν πιστεύατε ότι το πιο ευπαθές προϊόν στην αγορά ήταν τα θαλασσινά και τα ψάρια, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσετε. Απ' ό,τι προκύπτει είναι οι σύνδεσμοι που δημοσιεύουμε στον κοινωνικό ιστό που έχουν την συντομότερη ημερομηνία λήξεως.

Continue reading "Τα links στα social media μπαγιατεύουν γρήγορα" »


Πέντε μύθοι για το social media marketing

 

Δεν ξέρω αν φταίμε όσοι ασχολούμαστε σοβαρά με το social media marketing επειδή δεν αποσαφηνίζουμε επαρκώς κάποια πράγματα. Δεν ξέρω αν φταίνε οι ίδιοι οι μαρκετίστες ή οι επιχειρηματίες που αντιμετωπίζουν το μάρκετινγκ στα social media με επιπολαιότητα και δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή σε κάποια σοβαρά ζητήματα. Ούτε αν τελικά είναι υπεύθυνος ο συνήθης αποδιοπομπαίος τράγος τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι - που ως γνωστόν φταίνε για τα πάντα – οι οποίοι μεταφέρουν λάθος εντυπώσεις.

Continue reading "Πέντε μύθοι για το social media marketing" »


Facebook do's and dont's

 

Το ότι το Facebook είναι ένα εξαιρετικό μέσο για την προβολή και επικοινωνία της επιχείρησης σας το γνωρίζετε ήδη. Για να έχει όμως το μέσο αυτό την απόδοση που θέλουμε, πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε και σωστά. Ας δούμε λοιπόν τι θα πρέπει να προσέξουμε και τι να αποφύγουμε.

Continue reading "Facebook do's and dont's" »