3 posts categorized "monitoring"

Το Facebook ως αρένα πολιτικών επιθέσεων

 

Έχει ενδιαφέρον ότι παρά την τρομακτική διείσδυση των social media, ο ελληνικός πολιτικός κόσμος δεν έχει ακόμη κατανοήσει το μέγεθος της δυναμικής τους. Αν και φυσικά οι περισσότεροι Έλληνες πολιτικοί έχουν κάποια παρουσία στο Facebook, φαίνεται ότι με το θέμα του monitoring δεν ασχολούνται και τόσο. Ούτε δείχνουν να κατανοούν πώς μπορεί ο κοινωνικός ιστός να χρησιμοποιηθεί για επιθέσεις εναντίον του.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας πολιτικής επίθεσης, που αγγίζει μάλιστα τα όρια της λάσπης, είναι η σελίδα που δημιουργήθηκε εναντίον του Βύρωνα με αφορμή το διορισμό της κόρης του.

Δεν θα μείνω στην ουσία της υπόθεσης γιατί δεν γνωρίζω ιδιαίτερες λεπτομέρειες. Καταρχάς ο διορισμός φαίνεται προκλητικός. Από την άλλη παραμένει γεγονός ότι ενώ είχε τη δυνατότητα να διορίσει μέχρι έξι άτομα περιορίστηκε μόνο σε ένα. Επιπλέον, στο βαθμό που η κόρη του θα έχει καθήκοντα άμεσου συνεργάτη του μου φαίνεται εύλογο να θέλει ένα άτομο το οποίο να μπορεί να εμπιστεύεται απόλυτα.

Poludoras01
Εξάλλου δεδομένου ότι δεν πρόκειται για παράνομη πράξη, νοιώθω ότι, στο βαθμό που μας ενοχλεί η ενέργεια του, μοιάζει τουλάχιστον υποκριτικό το να ζητάμε παραίτηση χωρίς να απαιτούμε και αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας.

Από εκεί και πέρα όμως εγώ δεν θα ήθελα να σταθώ στην ίδια την ενέργεια για την οποία, όπως είπα, έχω μόνο αποσπασματική ενημέρωση. Ως επαγγελματία των social media με ενδιαφέρει η πολιτική επίθεση που ενορχηστρώνεται γύρω από αυτήν κυρίως στο Facebook.

Όταν πρωτοέμαθα για τη σελίδα, θεώρησα ότι απλώς αποτελεί μια ακόμα σελίδα διαμαρτυρίας ανάμεσα στις χιλιάδες που υπάρχουν στο ελληνικό Facebook. Είναι σαφές όμως ότι δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο.

Καταρχάς έχει ενδιαφέρον η χρονική συγκυρία. Ενώ ο διορισμός έγινε αρχές Ιουλίου, η καταγγελίες ξεκίνησαν τον Αύγουστο που ο Τύπος αναζητά μανιωδώς ειδήσεις αλλά, περιέργως ΑΦΟΥ είχε κοπάσει ο ντόρος από την έναρξη των Ολυμπιακών του Λονδίνου.

Ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον όμως έχει η ίδια η σελίδα. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες σελίδες διαμαρτυρίας, η συγκεκριμένη φαίνεται ότι έχει, κάποιο τουλάχιστον, budget προβολής καθώς η σελίδα διαφημίζεται αρκετά μέσω Facebook Ads. Δεν πρόκειται λοιπόν για κάποιον απλώς ενοχλημένο αλλά για κάποιον/κάποιους που έχουν δει την υπόθεση αρκετά σοβαρά.
Polyd
Την σοβαρότητα του θέματος δείχνει άλλωστε και το γεγονός ότι πάρα πολλά ειδησεογραφικά site έσπευσαν να παρουσιάσουν τη συγκεκριμένη σελίδα και να αναφερθούν σε αυτήν. Ακόμη και όταν έχει ουδέτερο χαρακτήρα όμως, μια παρουσίαση αποτελεί έμμεση διαφήμιση.

Οι διαχειριστές της σελίδας μάλιστα δείχνουν ότι παρακολουθούν συστηματικά αυτές τις δημοσιεύσεις και τις προβάλλουν με τα ανάλογα post. Και πάλι βλέπουμε δηλαδή ότι αυτή η κίνηση εναντίον του Βύρωνα έχει συστηματικό χαρακτήρα. Λογικά πρέπει να χρησιμοποιείται κάποια υπηρεσία monitoring καθώς εκτός από τις ελληνικές υπάρχουν και ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις. Δύσκολα οι διαχειριστές της λοιπόν θα τις βρήκαν τυχαία. Προφανώς έχουν επενδύσει εκτός από χρόνο και το αντίστοιχο χρήμα και κυρίως πρόκειται για ανθρώπους που γνωρίζουν αρκετά καλά τον χώρο των social media.

Προς αυτή την άποψη συνηγορεί άλλωστε και το γεγονός ότι η σελίδα φαίνεται κάπως προσεγμένη. Όχι μόνο έχει γίνει προσεκτική επιλογή των φωτογραφιών του άλμπουμ της αλλά, επιπλέον, έχουν εντοπιστεί και παλαιότερα άρθρα εναντίον του Βύρωνα Πολύδωρα (π.χ. για τις φωτιές στην Πελοπόννησο). Παράλληλα ο σχολιασμός άσχετων ειδήσεων γίνεται με βάση την είδηση περί διορισμού: "52,8% το ποσοστό ανεργίας στους νέους έως 24 και ο κ. Βύρων Πολύδωρας έχει το θράσος να διορίζει την κόρη του στην βουλή!".

Με άλλα λόγια ως στόχος της μοιάζει κυρίως η πολεμική εναντίον του συγκεκριμένου πολιτικού και όχι απλώς ο σχολιασμός του διορισμού της κόρης του.

Περνάμε λοιπόν στην εποχή που τα social media και γενικώς ο χώρος του digital marketing δεν χρησιμοποιείται απλώς ως μέσο επικοινωνίας των πολιτικών αλλά και ως εργαλείο επιθέσεων εναντίων τους.

Συνεπώς, αν θέλουν να επιβιώσουν στη βάναυση αυτή αρένα, θα πρέπει να αρχίσουν να τον λαμβάνουν πολύ πιο σοβαρά. Διαφορετικά η δική τους άποψη, η δική τους εκδοχή των γεγονότων όχι απλώς θα ακούγεται ελάχιστα, αλλά κυριολεκτικά θα πνίγεται εντελώς. 

Follow me, Like me or Add me to your circles

   Follow me on Twitter



Like me on Facebook




Add me

Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.



Παρουσίαση: Alterian monitoring freemium service

 

Για το πόσο απαραίτητο είναι το monitoring για την επιχείρηση μας, έχω ξαναγράψει. Όπως είναι αδιανόητο να ξεκινάς ταξίδι στον ωκεανό χωρίς χάρτη και πυξίδα, έτσι ακριβώς είναι αδιανόητο να κινείσαι σε μια αγορά χωρίς να είσαι ενήμερος για το τι λέγεται για εσένα, τους ανταγωνιστές σου και τον κλάδο σου.

Continue reading "Παρουσίαση: Alterian monitoring freemium service" »


Γιατί το brand monitoring είναι απαραίτητο για την εταιρεία μας

 

Αν και τα social media είναι ένα εξαιρετικό κανάλι επικοινωνίας προς το κοινό μιας επιχείρησης, δεν σημαίνει ότι είναι και απαλλαγμένα από κινδύνους. Ακριβώς όπως εμείς μπορούμε με ένα κλικ να στείλουμε το μήνυμα μας σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, το ίδιο μπορεί να κάνει και οποιοσδήποτε άλλος. Και μπορεί το μήνυμα του να αναφέρεται σ' εμάς. Να λέει πόσο δυσαρεστημένος είναι από ένα κατάστημα μας. Να “πληροφορεί” ότι τα προϊόντα μας έχουν εξασθενές χρώμιο ή κάποια άλλη τοξική ουσία. Να υποστηρίζει ότι πρόκειται να κηρύξουμε πτώχευση. Οτιδήποτε.

Continue reading "Γιατί το brand monitoring είναι απαραίτητο για την εταιρεία μας " »