Facebook Graph Search: not impressed
Αποδίδει η διαφήμιση στο Facebook;

Γιατί το Google+ δεν μπορεί να αποτύχει

" addthis:url="<$MTEntryPermalink$>">



Έχει περάσει πάνω από ενάμισης χρόνος από τότε που το Google+ ξεκίνησε τη λειτουργία του και δεν είναι λίγοι ακόμη οι social media professionals που το θεωρούν χαμένη υπόθεση. Η σύγκριση γίνεται φυσικά με το Facebook και το κατά πόσον η πλατφόρμα της Google έχει τη δυνατότητα να το ανταγωνιστεί.

Καταρχάς τα ίδια τα νούμερα φαίνονται να διαψεύδουν τις Κασσάνδρες. Ήδη το Google+ έχει ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια χρήστες, από τους οποίους τουλάχιστον τα 235 εκατομμύρια είναι ενεργοί ενώ ο αριθμός εκείνων που επισκέπτονται την ίδια την υπηρεσία (δηλαδή τη διεύθυνση plus.google.com) είναι 135 εκατομμύρια.

Με άλλα λόγια δύσκολα θα χαρακτηρίζαμε το εγχείρημα ως αποτυχία.

Google-plus-red-360
Οι αριθμοί όμως αυτοί είναι παραπλανητικοί. Όπως έχω ξαναγράψει, όσοι συγκρίνουν το Google+ με το Facebook απλώς δεν κατανοούν τι ακριβώς είναι το Google+. Το αντιμετωπίζουν ως ένα προορισμό δηλαδή. Βάζουν δίπλα δίπλα το url plus.google.com με το facebook.com και συμπεραίνουν ότι αφού το ένα έχει ένα δισεκατομμύριο χρήστες ενώ το άλλο μόνο 135 εκατομμύρια, τότε προφανώς και το μικρότερο από τα δύο είναι μια αποτυχία.

Προκειμένου να γίνει όμως κατανοητό πόσο εκτός πραγματικότητας είναι τέτοιοι συλλογισμοί, ας υποθέσουμε ότι ενάμιση χρόνο μετά αντί για 135 εκατομμύρια η διεύθυνση plus.google.com δεν είχε κανένα απολύτως χρήστη. Ή έστω ότι αύριο το πρωί η Google αποφάσιζε να την απενεργοποιήσει πλήρως. Θα μπορούσαμε τότε να υποστηρίξουμε ότι το Google+ απέτυχε;

Σε καμία περίπτωση. Διότι το Google+, σε αντίθεση με το Facebook, είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα newsfeed. Είναι ένα social layer. Μια διαδικασία αλληλοσύνδεσης των επιμέρους υπηρεσιών της Google με στόχο την αύξηση της λειτουργικότητας τους.

Είναι σύμπτωση πιστεύετε ότι το newsfeed του Google+ δεν έχει καμία διαφήμιση και ότι, όπως αναφέρεται, δεν υπάρχει και κάτι τέτοιο στα άμεσα σχέδια της εταιρείας; Όχι, δεν είναι σύμπτωση διότι τα οφέλη για την Google από το G+ δεν έρχονται από τις όποιες διαφημίσεις θα μπουν σε αυτό.

Προέρχονται καταρχάς από τη βελτίωση των προϊόντων της. Επιπροσθέτως, από το γεγονός ότι μέσω αυτού κατανοεί καλύτερα τους χρήστες της. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο ενοποίησε την πολιτική απορρήτου σχεδόν όλων των υπηρεσιών της. Για να γνωρίζει ποιες σελίδες επισκέπτεσαι, σε ποια άρθρα ή φωτογραφίες πατάς +1, ποιες εφαρμογές κατεβάζεις για το Android smartphone σου κ.ο.κ.

Creepy; Οπωσδήποτε αλλά, ακόμη κι έτσι δεν φαίνεται να παραβιάζει περισσότερο την ιδιωτικότητα μας από το Facebook.

16
Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα είναι ότι δεδομένου ότι το Google+ αποτελεί κάτι πολύ μεγαλύτερο και σημαντικότερο από ένα newsfeed, είναι λάθος να το ταυτίζουμε με αυτό. Και ακριβώς γι' αυτό το λόγο, η επιτυχία του είναι βέβαιη.

Άλλωστε το Facebook αύριο μπορεί να μην υπάρχει ή να έχει χάσει την ισχύ του. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο εξάλλου. Θυμηθείτε την AOL και το Yahoo. Την ίδια στιγμή, όσο υπάρχει η Google θα υπάρχει επίσης και το Google+.
" addthis:url="<$MTEntryPermalink$>">

Follow me, Like me or Add me to your circles

   Follow me on Twitter



Like me on Facebook




Add me

Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


by Alexandros Fatsis

Comments

The comments to this entry are closed.