Αξιολογώντας τις νέες αλλαγές στο Facebook
Ασαφή τα συμπεράσματα σχετικά με τις επιδόσεις του Timeline

Εμπλουτίζοντας την Facebook Page μας

 

Αν και μια Facebook Page ποτέ δεν θα μπορέσει να υποκαταστήσει το site μας, οι όλο και αυξανόμενες δυνατότητες που παρέχουν τείνουν να πλησιάσουν την λειτουργικότητα ενός κανονικού site. 

Τώρα με την πλήρη κατάργηση της FBML και την καθιέρωση των iframes τα link αυτά μπορούν να είναι απεριόριστα σε αριθμό. Και το καθένα από αυτά να είναι ακόμη και ένα πλήρως λειτουργικό site.

Πολλές εταιρείες μάλιστα βλέποντας τις νέες αυτές δυνατότητα έσπευσαν να επενδύσουν στον τομέα αυτό. Και είτε αντέγραψαν τα σημαντικότερα τμήματα του site τους εντός της Facebook Page τους, είτε ανέπτυξαν μια νέα ξεχωριστή παρουσία εντός αυτής προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης πλατφόρμας. 

57
Αν και είναι προφανές ότι η δεύτερη προσέγγιση είναι σαφώς καλύτερη, εξακολουθεί να μην είναι κάτι που θα πρότεινα να κάνει κάποιος. Οπωσδήποτε το να επισκέπτεσαι μια Facebook Page και να την βλέπεις γεμάτη με διαφορετικές υποσελίδες, ηλεκτρονικό κατάστημα, φωτογραφικά άλμπουμ, βίντεο κλπ. είναι κάτι πολύ εντυπωσιακό. Δείχνει στιβαρή παρουσία στα social media, ότι γνωρίζεις το αντικείμενο και ότι, εν πάση περιπτώσει, έχεις πάρει την δουλειά που κάνεις πολύ σοβαρά.


Όλα αυτά είναι αλήθεια και δεν μπορεί να τα αμφισβητήσει κανείς. Το πρόβλημα όμως βρίσκεται αλλού. Στο ότι σχεδόν κανένας δεν πρόκειται ποτέ να τα δει όλα αυτά. Διότι σχεδόν κανένας χρήστης δεν επιστρέφει σε μια Facebook Page αφού έχει πατήσει Like. Το γεγονός πιστοποιούν διάφορες έρευνες αλλά και η καθημερινή μας πρακτική. Από όλες τις σελίδες του Facebook στις οποίες έχετε γίνει μέλη, πόσες έχετε επισκεφθεί δεύτερη φορά; Από αυτές τις οποίες μπορεί να τύχει να επιστρέψετε, πόσο χρόνο θα ξοδέψετε σε αυτές; Ελάχιστο προφανώς. Τι πιθανότητες υπάρχουν να κάνετε κάποια αγορά μέσω αυτών ή να έχετε την παραμικρή αλληλεπίδραση πέρα από το να κατεβάσετε ίσως μια φωτογραφία; Σχεδόν καμία.

Το σύνολο σχεδόν της αλληλεπίδρασης που έχει η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών με τις σελίδες στις οποίες είναι μέλος, γίνεται μέσω του Newsfeed. Εκεί θα δει, αν δει, τα post σας, από εκεί θα δει τις φωτογραφίες σας, εκεί θα δει το βίντεο που ανεβάσατε. Δεν υπάρχει περίπτωση να επιστρέψει σε αυτήν από μόνος του εκτός από καθαρή τύχη, σύμπτωση ή αν ψάχνει κάτι πολύ συγκεκριμένο.

Δεδομένου λοιπόν ότι μια σελίδα στο Facebook, σε ό,τι αφορά τις επισκέψεις που δέχεται, ισοδυναμεί με πόλη φάντασμα, τι νόημα έχει να επενδύσουμε πάνω της; Τι νόημα έχει να την εμπλουτίσουμε και να την μετατρέψουμε στην πιο φαντασμαγορική διαδραστική εμπειρία που μπορεί να έχει κανείς εντός της πλατφόρμας; 

59
Απολύτως καμία. Εξάλλου με τις συνεχείς αλλαγές που κάνει ο Μαρκ στην υπηρεσία, είναι αμφίβολο αν η όποια επένδυση μας θα μακροζωίσει. Είτε θα πρέπει κι εμείς να είμαστε συνεχώς σε επιφυλακή να ώστε να παρακολουθούμε τις αλλαγές αυτές, είτε ρισκάρουμε ό,τι έχουμε χτίσει να μην λειτουργεί για τον ένα ή τον άλλο λόγο. Την μία τα tabs έγιναν links. Την άλλη προστέθηκαν τα iframes και υποβαθμίστηκε η fbml. Την τρίτη έγιναν υποχρεωτικές οι συνδέσεις https. Μετά ήρθε το Timeline κ.ο.κ.

Σε όλα αυτά προσθέστε και τις αλλαγές στους κανονισμούς. Κάτι που σήμερα επιτρέπεται, αύριο είναι λόγος για να κλείσει τελείως η σελίδα σας. Και μόλις κάνετε τις απαραίτητες μετατροπές ώστε να συμμορφωθείτε μαθαίνετε ότι λόγω των αντιδράσεων το Facebook αποφάσισε να υποχωρήσει κάπως σε ό,τι αφορά την αυστηρότητα του νέου κανονισμού, να του αλλάξει διατύπωση και να τον εφαρμόσει με διαφορετικό τρόπο. Δεν τα κατεβάζω από το κεφάλι μου. Όσοι έχετε διαβάσει τα post μου για την διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook καταλαβαίνετε πολύ καλά τι λέω.

Τούτων λεχθέντων δεν θα σας πρότεινα να ρίξετε βάρος στην μετατροπή της Facebook Page σας σε ό,τι πιο φαντασμαγορικό υπάρχει. Ασχοληθείτε με αυτό που έχει πραγματική σημασία με άλλα λόγια και όχι στο να δημιουργήσετε κάτι το οποίο και θα σας κοστίσει πολλά και θα πρέπει να συντηρείτε συνεχώς και δεν θα το δει και σχεδόν κανένας.  

Follow me, Like me or Add me to your circles

   Follow me on Twitter



Like me on Facebook




Add me

Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.