Facebook Featured Stories
Real People vs Fake Profiles in Facebook [infographic]

Social Media Wars - part 1

 

Συζητώντας με συναδέλφους διαπιστώνω ότι εξακολουθούν να καταχωρούν το Google+ στην κατηγορία του social media #fail. Όπως έλεγε και ο Mark Twain οι προβλέψεις είναι δύσκολες. Πολύ περισσότερο δε, όταν αφορούν το μέλλον. Παρόλα αυτά θα στοιχημάτιζα ότι κάνουν λάθος. Και εξηγούμαι. 



Το Google είναι ένα μεγαθήριο. Σπάνια αποτυγχάνει σε ό,τι καταπιάνεται. Μέχρι τώρα έχει δείξει ότι κατανοεί πλήρως την σημασία των social media. Και ότι είναι διατεθειμένο να κάνει τα πάντα προκειμένου να πετύχει σε αυτόν τον τομέα. Ξεκινάμε λοιπόν με δεδομένο ότι ο γίγαντας ξύπνησε, ότι έχει πιει ήδη καφέ και βρίσκεται στο ρινγκ με πολύ άγριες διαθέσεις.

Καταρχάς το Facebook έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο. Ένα Like είπαμε να κάνουμε. Όχι να γίνουμε πυρηνικοί φυσικοί. Μάλιστα αυτές οι αλλαγές δεν γίνονται σταδιακά και βαθμιαία αλλά όποτε καπνίσει στον Mark να ανακαινίσει το μαγαζί. Πολλοί χρήστες έχουν αρχίσει να κουράζονται/βαριούνται. Μακροπρόθεσμα αυτό σίγουρα θα έχει συνέπειες.

Ακόμη μεγαλύτερες συνέπειες όμως θα έχει η συνεχής αύξηση των διαφημίσεων στην πλατφόρμα. Διαφημίσεις δεξιά, sponsored stories, διαφημίσεις στο ticker, διαφημίσεις στο news feed, διαφημίσεις παντού... Φαίνεται ότι έχουν ξεχάσει την εποχή που προηγήθηκε του .com bubble. Όπου δεν μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ένα site επειδή είχε περισσότερες διαφημίσεις παρά περιεχόμενο.Social Media WarsΤην ίδια στιγμή οι συνεχείς αλλαγές δυσκολεύουν και τους μαρκετίστες. Μόλις στήσεις ένα πλάνο για το πώς θα επικοινωνήσεις με το κοινό σου, αυτό τινάζεται στον αέρα. Οι συνεχείς μεταβολές δεν επιτρέπουν δημιουργία ούτε καν μεσοπρόθεσμης στρατηγικής. Ό,τι κάνεις έχει ορίζοντα το πολύ 3 μηνών. Ελπίζοντας πάντα ότι δεν θα αλλάξουν οι όροι του παιχνιδιού στη μέση της εκστρατείας σου.

Την ίδια στιγμή οι δυνατότητες που έχουν τα brands για αλληλεπίδραση με τα μέλη της Facebook Page τους επίσης μειώνονται με σταθερό ρυθμό. Πάρτε για παράδειγμα την αλλαγή του αλγορίθμου ώστε να μειωθεί το edgerank των δημοσιευμάτων μιας σελίδας. Ή την αφαίρεση της αποστολής μηνύματος σε όλα τα μέλη της. Ή την κατάργηση της δυνατότητας που είχαν τα μέλη να προσκαλέσουν τους φίλους τους. Αλλαγές που, εντελώς τυχαία, περιορίζουν κατά πολύ την δυνατότητα για ανέξοδη προβολή.

Αν πάρουμε αθροιστικά όλες αυτές τις αλλαγές, βλέπουμε ότι ένα brand έχει πολύ μικρότερο κίνητρο να επενδύσει στρατηγικά στο Facebook απ' ό,τι παλαιότερα. Θα το χρησιμοποιήσει απλώς σαν ένα ακόμη διαφημιστικό κανάλι. Από ανάγκη δηλαδή και όχι επειδή πιστεύει ότι μπορεί να στηριχθεί σε αυτό σε βάθος χρόνου.

Ενώ λοιπόν το Facebook δείχνει να έχει χάσει τον προσανατολισμό του, το Google+ βελτιώνει με σταθερό ρυθμό το προϊόν του. Π.χ. Brand Pages. Όλο και πιο εύχρηστο περιβάλλον, καλύτερη διαχείριση φωτογραφιών. Όσο περνά ο καιρός, γίνεται όλο και καλύτερο. Το κυριότερο όμως δεν είναι αυτό. Άλλο είναι το σημείο στο οποίο το Google+ πραγματικά υπερέχει. Για το ποιο είναι αυτό όμως θα πρέπει να περιμένετε για το επόμενο post μου

Follow me, Like Me or Add me to your Circles

  Follow me on Twitter



Like me on Facebook




Add me

Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.