Social Media Explained
How the Internet blackout affected congressional support for PIPA/SOPA [infographic]

Κάνοντας social media marketing μέσω της επικαιρότητας – part 2

 

Στο προηγούμενο μου post σχετικά με την χρήση της επικαιρότητας στο social media marketing ανέφερα ότι μπορούμε, ενίοτε, να παρεκκλίνουμε από τον κανόνα που λέει ότι μπορούμε να δημοσιεύουμε μόνο περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο μας. Επεσήμανα επίσης ότι αυτό μπορεί να συμβεί μόνο για θέματα επικαιρότητας και μόνο για γεγονότα εξαιρετικής σημασίας. Τι είναι όμως αυτό που μας δίνει αυτήν τη δυνατότητα; Και τι βήματα πρέπει να ακολουθήσουμε προκειμένου να αξιοποιήσουμε αυτήν τη ευκαιρία με τον καλύτερο τρόπο;

Όπως όλοι μας έτσι και τα άτομα στα οποία απευθυνόμαστε είναι μέλη του κόσμου στον οποίο ζούμε. Μπορεί να τους ενδιαφέρει η φωτογραφία ή η ζαχαροπλαστική και γι' αυτό να διαβάζουν το blog μας αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν τους αφορά η πολιτική ή οι υπόλοιπες εξελίξεις στην κοινωνία και τον κόσμο. Όταν λοιπόν συμβαίνει ένα σημαντικό γεγονός το οποίο μονοπωλεί τις συζητήσεις και την προσοχή του κόσμου λογικό είναι να τους ενδιαφέρει και αυτούς. Είτε έχουν ως χόμπι την καλαθοπλεκτική είτε την αμπελουργία.

Bright Idea Free Stock Photo - Public Domain Pictures
Bright Idea by zaldy icaonapo

Δεδομένου όμως ότι όλα τα ΜΜΕ ασχολούνται με το θέμα αυτό ίσως δίνει την εντύπωση ότι η φωνή μας θα χαθεί μέσα στις τόσες άλλες. Ευτυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Ακριβώς αυτός ο θόρυβος είναι που θα μας δώσει την δυνατότητα να ακουστούμε και να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας.

Όταν γίνεται κακός χαμός γύρω από ένα θέμα, είναι λίγο δύσκολο να διαμορφώσεις άποψη. Ο καθένας λέει ότι του κατέβει και χρειάζεται προσπάθεια και ψάξιμο προκειμένου να μπορέσεις να ενημερωθείς σωστά, να δεις το ζήτημα στις πραγματικές του διαστάσεις και να καταλάβεις τι ακριβώς συμβαίνει. Εκεί λοιπόν είναι που μπορούμε να ξεχωρίσουμε εμείς. Αν από τα χιλιάδες κείμενα, βίντεο ή σχόλια που κυκλοφορούν εντοπίσουμε και αναδημοσιεύσουμε αυτά που πραγματικά έχουν κάτι να πουν, το κοινό μας θα το εκτιμήσει.


Δεν χρειάζεται να είναι πολλά. Δύο έως πέντε αρκούν. Αρκεί να είναι πλήρη, τεκμηριωμένα και αξιόπιστα. Επίσης καλό είναι να μην περιοριστούμε σε περιεχόμενο μόνο μιας κατηγορίας. Ένα δύο καλά άρθρα μπορούν να συνδυαστούν άριστα με ένα ιδιαίτερο βίντεο, μερικές αξιοσημείωτες φωτογραφίες ή ένα φωτογραφικό άλμπουμ, ένα σχόλιο από blog ή ένα retweet.


Μην παραλείψετε επίσης να αναδημοσιεύσετε απόψεις αντίθετες με τις τρέχουσες αντιλήψεις. Κείμενα προβοκατόρικα που θα προκαλέσουν συζητήσεις και θα ξαφνιάσουν. Αν εντοπίσετε κάτι τέτοιο, είναι θησαυρός. Αρκεί βέβαια να η πηγή να είναι αξιόπιστη και οι όποιες αντίθετες απόψεις πλήρως τεκμηριωμένες. Θεωρίες συνωμοσίας έχουμε αρκετές. Αν κάποιος θέλει να ακούσει μερικές ακόμη θα πάει στον Λιακόπουλο. Δεν χρειάζεται να γίνει μέλος στη σελίδα μας στο Facebook.

Social Media HeadlinesΜην διστάσετε τέλος να εκφράσετε τις δικές σας απόψεις για το θέμα. Αν η άποψη σας προσφέρει στη συζήτηση, αν έχετε όντως κάτι να πείτε, το κοινό σας θα το εκτιμήσει δεόντως. Θα δείξει ότι είστε κάτι περισσότερο από ένα brand που δεν μπορεί να δει τίποτε περισσότερο από τον μικρόκοσμο του. Και πάλι μείνετε μακριά από θεωρίες συνωμοσίας, ακραίες απόψεις και οτιδήποτε θα μπορούσε να θίξει κάποιον. Αν για κάτι δεν είστε βέβαιοι για το πώς θα ερμηνευθεί, καλό είναι να το αναδιατυπώσετε ώστε να λάβει πιο ουδέτερο χαρακτήρα ή να μην το δημοσιεύσετε καθόλου.


Κλείνοντας θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι οι μόνες πλατφόρμες που ενδείκνυται για μια τέτοια χρήση είναι η σελίδα μας στο Facebook και κυρίως το Twitter. Σε αυτά τα κανάλια η ανανέωση του περιεχομένου είναι συνεχής και η εμφάνιση ενός άρθρου ή βίντεο στο Newsfeed ακόμη και αν είναι από μια κάπως άσχετη πηγή όπως η σελίδα μας δεν θα ξενίσει τον χρήστη. Στo blog μας όμως ένα άσχετο άρθρο, όσο ενδιαφέρον και αν είναι, θα είναι σαν τη μύγα μέσα στο γάλα. Πολύ περισσότερο σε ένα rss feed. Δύσκολα θα μπορέσει να συνυπάρξει με την υπόλοιπη ύλη όσο ενδιαφέρον και αν είναι. Καλό είναι λοιπόν να το αποφύγουμε.

Follow me, Like me or Add me to your circles

   Follow me on Twitter



Like me on Facebook




Add me

Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.