How the Internet blackout affected congressional support for PIPA/SOPA [infographic]
Facebook Featured Stories

Browser Wars

 

Διάβασα σήμερα το κείμενο του Γιώργου Αναγνωστόπουλου με τίτλο Browser Wars και η αλήθεια είναι ότι με προβλημάτισε. Όχι ότι διαφωνώ με όσα λέει. Αντιθέτως τα βρίσκω πολύ σωστά. Νομίζω όμως ότι τοποθετούνται σε λάθος βάση.

 

Πράγματι όλο και λιγότεροι χρήστες χρησιμοποιούν τον Internet Explorer και δη τις παλιές του εκδόσεις. Πράγματι όλο και περισσότερος κόσμος χρησιμοποιεί τον Firefox και τον Chrome. Το να ρωτάμε όμως πόσοι χρησιμοποιούν τον ένα browser και πόσοι τον άλλο, είναι ένα λάθος ερώτημα. Και δεν μπορείς να δώσεις σωστές απαντήσεις σε λάθος ερωτήματα. Ή, τουλάχιστον, απαντήσεις με νόημα.


Αυτό που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε είναι ότι ο επισκέπτης της ιστοσελίδας μας είναι, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ο πελάτης μας. Το κοινό μας. Γι' αυτόν έχουμε στήσει το site μας. Ποιος πρέπει να είναι ο στόχος μας λοιπόν; Να του κάνουμε τη ζωή όσο γίνεται πιο εύκολη. Να του δώσουμε κίνητρα να ξαναέρθει και να μας προτείνει.

406381_194906273940576_130130740418130_334616_32077579_n

Μπορεί το Facebook να έχει την πολυτέλεια να κάνει γυμνάσια στους χρήστες του (που κατ' εμέ δεν την έχει) αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με εμάς. Το site μας πρέπει να είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να είναι προσβάσιμο σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο. Συνεπώς, όχι μόνο δεν πρέπει να καταφεύγουμε στη “τελευταία λέξη της τεχνολογίας” αλλά αντιθέτως να σχεδιάζουμε υποθέτοντας ότι είμαστε 12-18 μήνες πριν από σήμερα.


Ακόμη και αυτός ο 'αναχρονισμός' όμως είναι υπό αίρεση. Αν μπορούμε να έχουμε ένα λειτουργικό site με σχεδιασμό που να παραπέμπει ακόμη παλαιότερα, θα πρέπει να το επιδιώξουμε. Αναγνωρίζω ότι αυτό δεν είναι πάντοτε εφικτό ή σκόπιμο. Όταν η ιστοσελίδα σου έχει ως αντικείμενο αυτές ακριβώς τις εξελίξεις είναι άτοπο να μην τις ακολουθείς και σχεδιαστικά. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις όμως είναι σαν να βάζεις τρικλοποδιά στον εαυτό σου.

Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι μη υποστηρίζοντας κάποιους browsers χάνεις 20 επισκέπτες. Ας υποθέσουμε επίσης ότι κάθε ένας από αυτούς τους επισκέπτες αντιστοιχούσε, κατά μέσο όρο, σε 250 επισκέψεις το χρόνο (αν ανανέωνες το site σου καθημερινά). Κάνοντας τον πολλαπλασιασμό βλέπουμε ότι έχουμε χάσει 5.000 επισκέψεις ανά έτος. Το αν αυτές οι επισκέψεις είναι πολλές οι λίγες αυτό θα το κρίνει ο καθένας μόνος του. Η προσωπική μου άποψη όμως είναι ότι δεν θα έπρεπε να χάσεις ούτε μία.


Να αναφέρω επίσης ότι το Google ελέγχει τέτοιες λεπτομέρειες και τις συνυπολογίζει στον αλγόριθμο του. Αν λοιπόν, για κάποιο περίεργο λόγο εκτός από τα social media, μας ενδιαφέρει και το SEO καλό είναι να υποστηρίζουμε όσο μεγαλύτερο αριθμό από browser μπορούμε. Εντάξει, εκ πρώτης όψεως μπορεί να μην μοιάζει cost effective όπως λέει ο Γιώργος και έχει δίκιο. Από την άλλη όμως, τους Ινδούς προγραμματιστές και developers τι τους έχουμε;

Follow me, Like Me or Add me to your Circles

  Follow me on Twitter



Like me on Facebook




Add me

Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.