Το social media marketing δεν είναι δωρεάν (ούτε κάτι απλό) - part 1
Το social media marketing δεν είναι δωρεάν (ούτε κάτι απλό) - part 3

Το social media marketing δεν είναι δωρεάν (ούτε κάτι απλό) - part 2



Παρουσίασα στο προηγούμενο μου κείμενο τα social media ως μια καταβόθρα χρόνου και ενέργειας για το προσωπικό μιας εταιρείας. Πριν αφήσουμε μια τέτοια αντίληψη να μας αποθαρρύνει, θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής. Πόσο χρόνο δαπανά η επιχείρηση σας συνολικά για την ανάγνωση και αποστολή e-mail, αναζητήσεις στο Internet και συγκέντρωση πληροφοριών από διάφορες ιστοσελίδες; Πριν από 17 χρόνια, πόσος ήταν αυτός ο χρόνος.

Στο πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι τουλάχιστον 1.5 – 2 ώρες ανά υπάλληλο. Στο δεύτερο είναι καθόλου γιατί πριν 17 χρόνια δεν είχε έρθει ακόμη το Internet στην Ελλάδα και ούτε ήξερε κανείς περί τίνος πρόκειται. Σύμφωνα με την προηγούμενη λογική λοιπόν, καμία επιχείρηση δεν θα έπρεπε να στέλνει και να απαντά e-mail ή να κάνει χρήση του web από τη στιγμή που πρόκειται για τόσο μεγάλη καταβόθρα χρόνου και ενέργειας. Πολλώ μάλλον δε αν σκεφτούμε ότι ο χρόνος που ανέφερα δεν συμπεριλαμβάνει τα χαζολογήματα των υπαλλήλων σε άσχετα site ούτε τα e-mail στη γκόμενα.

Δηλαδή η επικοινωνία μέσω e-mail είναι πιο εύκολη από τη συσκευή που χρησιμοποιώ τώρα;;Δηλαδή η επικοινωνία μέσω e-mail είναι πιο εύκολη
από τη συσκευή που χρησιμοποιώ τώρα;;


Παρόλο λοιπόν που ούτε πριν 17 χρόνια είχαμε χρόνο να σπαταλήσουμε, εντάξαμε μια χαρά και το e-mail και το web στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η επιχείρηση μας. Όπως είχαμε εντάξει και την χρήση του fax ή τηλεφώνου πριν από αυτά. Κανείς μας δεν σκέφτεται ότι οι υπάλληλοι του ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο στέλνοντας fax ή μιλώντας στο τηλέφωνο με τους πελάτες.


Ε, το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με τα social media. Θα απορροφήσουν τον χρόνο την εργασία και την ενέργεια που τους είναι απαραίτητα αφαιρώντας τα από άλλες δραστηριότητες. Και όλοι θα το θεωρήσουν το πιο φυσιολογικό πράγμα του κόσμου ακριβώς επειδή αυτή η μεταφορά πόρων αποδίδει. Η μάλλον δεν αποδίδει απλώς. Είναι απολύτως αναγκαία για την επιβίωση της επιχείρησης.


Στη συνέχεια θα δούμε με ποιους τρόπους θα κάνουμε την μετάβαση αυτή όσο γίνεται πιο εύκολη και λιγότερο δαπανηρή.


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.