Πριν επενδύσετε στα Social Media. Ναι, ΠΡΙΝ!
Διοργάνωση διαγωνισμών στο Facebook – part 1

Facebook Places: Όταν το ψώνιο δουλεύει για τον διαρρήκτη

 

Όπως όλοι γνωρίζουμε, το Facebook είναι ιδιαίτερα επεκτατικό. Ορμώμενο από την νοοτροπία “Ούλα να φάμε!” αντιγράφει και υιοθετεί οτιδήποτε δημιουργούν άλλες κοινωνικές υπηρεσίες και έχει κάποια προοπτική επιτυχίας. Από την καθιέρωση του status update σε παραλληλία με το Twitter, μέχρι τα Places, τα Deals και τις Ερωτήσεις. Σήμερα θα μιλήσω για τα Places.


Στα τεχνικά/διαδικαστικά ζητήματα δεν θα αναφερθώ καθόλου. Αν μια επιχείρηση έχει ενεργοποιήσει την υπηρεσία (Place Page), σας δίνει την δυνατότητα να κάνετε check-in κάθε φορά που την επισκέπτεστε. Κάτι αντίστοιχο με τα Foursquare και Gowalla με κάπως λιγότερες δυνατότητες προς το παρόν. Κάτι πολύ ενδιαφέρον το οποίο οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε στο Facebook είναι ότι, περιέργως, έχει προσέξει αρκετά το θέμα του privacy. Στα default settings μόνο οι φίλοι σας μπορούν να μαθαίνουν που είστε και το check-in δεν γίνεται αυτόματα.


Ακόμη και έτσι, στο Facebook δεν έχουμε φίλους μόνο τους κολλητούς μας. Έχουμε τους πάντες. Πόσο ψώνιο πρέπει να είναι κανείς για να θέλει να ενημερώνει όλο τον κόσμο ότι είναι εκεί ή αλλού; Τι μας νοιάζει ρε καβαλημένε αν πήγες στα Starbucks ή στη λαχαναγορά; Και γιατί @#@# νομίζεις ότι μας νοιάζει; Έχω να σε δω από το δημοτικό, άλλο ενδιαφέρον δεν έχω νομίζεις από την πάρτη σου;

Social Media MarketingΌχι ρε Μαρία. Δεν με ενδιαφέρει που πήγες βόλτα το παιδί.


Απ' ό,τι γνωρίζω, κάποιες Πολιτείες των ΗΠΑ εφαρμόζουν ένα αντίστοιχο σύστημα, αλλά για τους εγκληματίες σε άδεια από την φυλακή. Τους φοράνε ένα ειδικό βραχιόλι ώστε να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται. Το ότι κάποιος χρησιμοποιεί με καμάρι κάτι που για άλλους είναι ποινική ρύθμιση, σίγουρα αξίζει να το μελετήσει κανείς.


Και δεν μιλάω για μερικούς επαγγελματίες των social media που μπορεί να το χρησιμοποιούν ως μέρος της δουλειάς τους. Γι' αυτούς είναι λογικό αν όχι απαραίτητο. Υποτίθεται ότι είναι μέρος του προϊόντος που πουλάνε. “Οφείλουν” κατά κάποιο τρόπο να το χρησιμοποιούν. Αλλά για όλους τους άλλους; Τι νόημα μπορεί να έχει; Και μην μου πείτε ότι θα το κάνει κάποιος για τα Deals. Πόσο καλές είναι πια αυτές οι προσφορές ώστε να αξίζει να ασχοληθεί; Αν δηλαδή αντικαταστήσω την λέξη ψώνιο με την λέξη καρμίρης, λύνεται το πρόβλημα;


Και για να έρθουμε και στο θέμα του τίτλου. Έχει αντιληφθεί κανείς ότι το Places είναι η χαρά του διαρρήκτη; Για να μην πω του stalker. Πόσους φίλους έχουμε στο Facebook που έχουμε αιώνες να τους δούμε και δεν ξέρουμε σε ποια μεριά του νόμου βρίσκονται; Πόσους φίλους έχουμε που δεν ξέρουμε καν ποιοι είναι και αν το προφίλ τους είναι πραγματικό; Ναι, για εκείνη τη χυμώδη κοπελίτσα που σας έκανε friend request και εσείς τσιμπήσατε λέω.


Είστε σίγουροι ότι θέλετε όλοι αυτοί να γνωρίζουν που βρίσκεστε; Αν ναι, μην εκπλαγείτε όταν θα βρείτε το σπίτι σας ανοιγμένο.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (182.7K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.