Το social media marketing δεν είναι δωρεάν (ούτε κάτι απλό) - part 3
Έξι ερωτήματα για έναν Social Media Marketer

Πέντε μυστικά για επιτυχία στα Socia Media

 

Αν και οι ελληνικές επιχειρήσεις που επενδύουν στα social media έχουν αρχίσει να αυξάνονται, δεν παύουν να αποτελούν μια μειονότητα. Οι υπόλοιπες τα βλέπουν με επιφύλαξη, το σκέφτονται, δεν ξέρουν αν θα βγάλει η επένδυση τα λεφτά της, δεν έχουν κόσμο να ασχοληθεί, φοβούνται τυχόν αρνητικά σχόλια από το κοινό κ.ο.κ. Ο κατάλογος με τις αντιρρήσεις είναι ατελείωτος.

Επειδή όμως τα social media δεν είναι μια ακόμα μόδα που θα περάσει αλλά η νέα πραγματικότητα, αργά ή γρήγορα και αυτές οι επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να μπουν στο παιχνίδι. Ή να κλείσουν. Η κρίση δεν χαρίζει κάστανα. Για όσες λοιπόν το αποφασίσουν εγκαίρως, υπάρχουν πέντε βασικά πράγματα που θα πρέπει να προσέξουν.

1) Τα social media πρέπει να είναι ενταγμένα πλήρως στον στρατηγικό μας σχεδιασμό. Σε αντίθετη περίπτωση είτε δεν θα έχουν αποτέλεσμα οι ενέργειες μας σε αυτά, είτε θα υπάρχει σύγκρουση ανάμεσα σε όσα κάνουμε εκεί και στα υπόλοιπα κανάλια επικοινωνίας.

 

image by Sean MacEntee

 

2) Θέτουμε συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους. Πώς θα ξέρουμε αν η επένδυση μας αποδίδει αν μπορούμε να μετρήσουμε τα αποτελέσματα της; Από την άλλη βέβαια, αν δεν σε νοιάζει που πηγαίνεις, δεν θα χαθείς ποτέ! ;)

3) Ακούμε. Χρησιμοποιώντας μια καλή υπηρεσία monitoring γνωρίζουμε, ανά πάσα στιγμή, τις συζητήσεις που γίνονται για εμάς στον κοινωνικό ιστό. Είμαστε προετοιμασμένοι να συμμετάσχουμε και να απαντήσουμε. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε παρεξηγήσεις ή εσφαλμένη πληροφόρηση του κοινού.

4) Μας χαρακτηρίζει η διαφάνεια. Είμαστε ειλικρινείς απέναντι στο κοινό μας. Αντιμετωπίζουμε με εντιμότητα τους πελάτες μας. Γνωρίζουμε ότι οποιαδήποτε προσπάθεια χειραγώγησης του κοινού θα στραφεί άμεσα εναντίον μας. Στην εποχή των social media ένας δυσαρεστημένος πελάτης δεν ενημερώνει δέκα φίλους του. Ενημερώνει όλο τον κόσμο.

5) Είμαστε προετοιμασμένοι για την κρίση που (ελπίζουμε ότι δεν θα) ξεσπάσει. Είτε πρόκειται για έναν δυσαρεστημένο πελάτη που αποφάσισε να φτιάξει το site mycompanysucks.com είτε για κρίση τύπου Domino's. Την περιμένουμε λοιπόν να έρθει και είμαστε με το όπλο παρά πόδας. Αν έχουμε κάνει την κατάλληλη προετοιμασία, ό,τι και αν είναι θα μπορέσουμε να το διαχειριστούμε.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (165.4K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.