Τι σκέφτεται ένας χρήστης όταν μας κάνει 'Like'; - part 2
Το Facebook είναι ελβετικός σουγιάς των social media

Τι σκέφτεται ένας χρήστης όταν μας κάνει 'Like'; - part 3

 

Έγραψα στα δύο προηγούμενα post ότι ένα 'Like' μπορεί είτε να μην σημαίνει σχεδόν τίποτε, είτε να αποσκοπεί απλά στην ενημέρωση σχετικά με προσφορές και εκπτώσεις. Ας δούμε όμως ξανά τον πίνακα.

Προσέξτε τι αναφέρει για τους καταναλωτές των υψηλότερων εισοδημάτων. Στην κατηγορία αυτή, μόνο το 29% πατά 'Μου αρέσει' προκειμένου να πετύχει μια καλύτερη τιμή. Στον γενικό πληθυσμό αντιθέτως, το ποσοστό είναι 44.3%.

brand loyalty
Ας πάμε τώρα στην ακριβώς από κάτω γραμμή του πίνακα. Στην γραμμή που συνδέει την “αγάπη” ενός καταναλωτή για ένα brand με την πιθανότητα να κάνει 'Like' στη σελίδα της. Και εδώ τα ποσοστά διαφοροποιούνται αρκετά ανάμεσα στους έχοντες και μη. Ενώ ο γενικός πληθυσμός θα δείξει, μέσω ενός 'Like', την υποστήριξη του σε ένα brand σε ποσοστό 36.9%, για τα υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα ο αριθμός αυτός φτάνει το 52.3%.

Η διαφορά είναι σημαντική. Ξεπερνά το 15%. Έχει ενδιαφέρον μάλιστα να σκεφτούμε ότι στο 36.9% συμπεριλαμβάνονται όλοι. Έχουν συνυπολογιστεί και οι πλούσιοι δηλαδή. Αν είχαμε και τα ποσοστά των χαμηλότερων εισοδηματικών τάξεων, λογικά η ψαλίδα θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

Βέβαια, καλό να θυμόμαστε ότι πρόκειται για έρευνα στην οποία οι ερωτώμενοι μπορούν να δώσουν περισσότερες από μία απαντήσεις. Γι' αυτό άλλωστε και το άθροισμα των ποσοστών ξεπερνά το 100%.

Επιπλέον, γνωρίζουμε ότι το τι δηλώνει κάποιος σε μια έρευνα, δεν ταυτίζεται απαραίτητα με την πραγματική του συμπεριφορά. Είναι βέβαιο ότι αν παρατηρούσαμε τις αλληλεπιδράσεις των συμμετασχόντων στο Facebook με διάφορες σελίδες, θα διαπιστώναμε αποκλίσεις. Ίσως όχι δραματικές αλλά οπωσδήποτε υπαρκτές.

Τέλος έχει νομίζω σημασία ότι οι ερωτηθέντες είχαν να επιλέξουν από συγκεκριμένο αριθμό έτοιμων απαντήσεων. Αν επρόκειτο για ανοιχτές ερωτήσεις όπου θα μπορούσαν να δώσουν όποια απάντηση ήθελαν, ίσως να είχαμε διαφορετικά αποτελέσματα.

brand loyalty

Οι πιο πάνω επισημάνσεις βέβαια δεν αναιρούν την αξία της έρευνας. Ούτε μειώνουν το βάρος των συμπερασμάτων της τα οποία, εμένα τουλάχιστον, μου φαίνονται πολύ λογικά. Αντιθέτως, θεωρώ ότι αποτελούν έναν πολύ καλό προσανατολισμό για την περαιτέρω πορεία μας στα social media. Μας δείχνουν, αν μη τι άλλο, ότι πρέπει να διαμορφώσουμε το περιεχόμενο της Facebook Page μας ανάλογα και με τα εισοδήματα του κοινού μας. Και αυτό ως πληροφορία, μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμο.

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (189.6K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.