Η παρουσία μας στα social media δεν μπορεί να είναι μια στατική παρουσία
7 τρόποι για να προβάλετε την παρουσία σας στα social media

Facebook παιδάκι μου. Πεταμένα λεφτά

 

Ανέφερα στο προηγούμενο post μου ότι μια αραχνιασμένη σελίδα στο Facebook δεν είναι “πεταμένα λεφτά”. Η μάλλον δεν είναι απλώς πεταμένα λεφτά. Μπορεί να είναι κάτι πολύ χειρότερο.

Ας πάρουμε όμως το καλό σενάριο. Μας φτιάχνει ο διαφημιστής μας ή εκείνος που μας έφτιαξε και την ιστοσελίδα μας, μια Facebook Page. Τις βάζει και πέντε βασικές πληροφορίες και μετά την αφήνει στην τύχη της. 

Όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις μας, η σελίδα μας δεν φαίνεται πουθενά. Δεν την βλέπει κανένας, δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και θα μπορούσαμε να την παρομοιάσουμε με ένα διαφημιστικό φυλλάδιο το οποίο τυπώσαμε αλλά, για κάποιους λόγους, δεν μοιράσαμε ποτέ. Μικρό το κακό. Μπήκαμε σε ένα άχρηστο έξοδο αλλά δεν χάθηκε και ο κόσμος. Λεφτά υπάρχουν άλλωστε όπως τόνισε και ο Πρωθυπουργός της χώρας μας.

 

Yet another Facebook expertYet another Facebook expert

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που για κάποιο λόγο την σελίδα μας την εντοπίζει ο κόσμος; Τι γίνεται όταν την επισκέπτονται οι δυνητικοί πελάτες μας; Εκεί πια η παρομοίωση με το διαφημιστικό έντυπο που παραμένει στις αποθήκες μας παύει να ισχύει. Τώρα πρόκειται για φυλλάδιο που μοιράζεται απλόχερα στο κοινό. Αλλά δυστυχώς δεν είναι διαφημιστικό. Αντί να ωφελεί την επιχείρηση μας της κάνει ζημιά.

Γιατί ο άνθρωπος που μας έστησε την σελίδα στο Facebook, ξέχασε (ή δεν γνώριζε) να μας πει ότι δεν πρόκειται για μια απλή προέκταση του site μας. Ότι όλο το σκεπτικό πίσω από την δημιουργία της είναι η επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους πελάτες μας, δυνητικούς και μη. 

Άραγε τι εντύπωση θα σχηματίσω όταν βλέπω μια σελίδα επιχείρησης που δεν έχει ανανεωθεί ποτέ; Που έχει σχόλια μόνο από spammers; Που έχει μόνο 20 μέλη; Σίγουρα όχι την καλύτερη. Θα υποθέσω μάλλον ότι πρόκειται για μια επιχείρηση που δεν έχει ιδέα από Internet ή τουλάχιστον από social media. Αλλά παρόλα αυτά αποφάσισε να “χωθεί” και εκεί μπας και αυξήσει την προβολή της. Ότι αγοράζει ό,τι της πουλάνε χωρίς να ξέρει αν το χρειάζεται και πώς μπορεί να το χρησιμοποιήσει. 

Γιατί κακά τα ψέμματα. Δεν χρειάζονται όλες οι επιχειρήσεις παρουσία στα social media. Και απ' όσες χρειάζονται, ένα μικρό ποσοστό μόνο μπορεί να υποστηρίξει αυτήν την παρουσία σωστά.

Οπότε καταρχάς θα σκεφτώ ότι δεν πρόκειται για σοβαρούς επαγγελματίες. Ενδεχομένως όμως να σκεφτώ και ότι η επιχείρηση έκλεισε και γι' αυτό δεν ανανεώνει την σελίδα της. Φυσικά ένα τηλέφωνο θα μου λύσει την απορία, αλλά αν δεν πρόκειται για κάτι που χρειάζομαι άμεσα μπορεί να μην μπω στη διαδικασία. Και απλώς να μείνω με την λανθασμένη εντύπωση.

Μπορεί λοιπόν μια κακή παρουσία στα social media να είναι λεφτά στον κουβά; Μπορεί αλλά μόνο αν είστε τυχεροί!

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (178.4K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.