Παρουσίαση: Social Media Metrics How to measure and optimize your marketing investment
5 λόγοι για τους οποίους το Twitter σας είναι άχρηστο

To Facebook σκότωσε τον καναλάρχη

 

Γίνονται αρκετές συζητήσεις για την δύναμη των social media. Μέσω του Twitter οργανώθηκαν οι διαδηλώσεις στο Ιράν, το Facebook άλλαξε το καθεστώς στην Αίγυπτο κ.ο.κ.

Είναι όμως στ' αλήθεια έτσι; Έχουν τόση δύναμη τα social media; Αν ναι, γιατί τα συμβατικά μέσα, παρά τα τεράστια οικονομικά τους προβλήματα δεν έχουν πνεύσει ακόμη τα λοίσθια;; [Και τι ακριβώς είναι ένα λοίσθιο btw;;]

Γιατί τα blog δεν έχουν καταργήσει την ανάγκη για εφημερίδες; Γιατί τα ερασιτεχνικά, ή και τα όχι και τόσο ερασιτεχνικά, βίντεο στο youtube δεν έχουν κλείσει το Mega και τον ΑΝΤ1;; 

Μιλάμε όλοι και ξαναμιλάμε και έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να λέμε για το user generated content. Ωραία! Που είναι αυτό το υλικό; Ποιος το βλέπει; Ποιον αφορά; Αν το κοινό έχει αποκτήσει τόση δύναμη, γιατί οι αυτοκρατορίες των ΜΜΕ και εδώ και σε όλο τον κόσμο μένουν ακλόνητες. Και ας πρόκειται για πολλές από αυτές για γίγαντες με πήλινα πόδια.

user generated contentΥπάρχουν εξαιρέσεις αυτό είναι αλήθεια. Υπάρχει ο Πιτσιρίκος για παράδειγμα. Υπάρχει ο TechieChan, ο Νίκος Δήμου ή κα Αφροδίτη Αλ Σάλεχ. Αλλά είναι οι εξαιρέσεις. Τα social media με όλη τους την, υποτιθέμενη, δύναμη δεν διαμορφώνουν την κοινή γνώμη. Ακολουθούν ή αντανακλούν απλώς τα συμβατικά ΜΜΕ.

Σε κάποιο βαθμό αυτό οφείλεται και σε πρακτικά ζητήματα. Όπως είχε επισημάνει και ο κ. Τσαγκαρουσιάνος στη LIFO, "Μπλογκ τύπου «Αυριανή» δημιουργείς εύκολα, μπλογκ τύπου «Kαθημερινή» δύσκολα". Αλλά το να δημιουργήσεις κάτι αντίστοιχο με την Καθημερινή είναι που αποτελεί την πρόκληση.

Δύο τυπικοί Έλληνες bloggers σε φωτογραφία διαβατηρίου Δύο τυπικοί Έλληνες bloggers σε φωτογραφία διαβατηρίου

Μου λένε κάποιοι φίλοι ότι φταίει το ζήτημα του θορύβου. Ότι όταν μιλάνε όλοι, τελικά δεν ακούγεται κανείς. Ακούγεται λογικοφανές αλλά νομίζω ότι είναι η εύκολη δικαιολογία. Καταρχάς αν είναι αλήθεια, αποτελεί παραδοχή της αδυναμιας του ugc και των social media να κάνουν τη διαφορά. Αν δεν μπορεί να ξεπεραστεί το πρόβλημα του θορύβου ώστε να ακουστούν οι φωνές που έχουν αξία, τότε η όποια δυναμική του κοινωνικού ιστού είναι περιορισμένη. Τουλάχιστον μέχρι να σχεδιάσουμε όπως οι ηλεκτρονικοί low pass και high pass φίλτρα για να διαχωρίσουμε τους αμνούς από τα ερίφια.

Δεν νομίζω όμως ότι έχει βάση αυτή η ερμηνεία. Ναι, ο θόρυβος υπάρχει αλλά δεν κάνει το αξιόλογο υλικό αδύνατο να βρεθεί. Ούτε καν δύσκολο. Δεν έχει τις ίδιες επισκέψεις το blog του Πιτσιρίκου με εκείνο της κουτσής Μαρίας. Άρα αυτό που έχει αξία τελικά θα βγει στην επιφάνεια. Θα συγκεντρώσει τον κόσμο που του αξίζει.

Αφού λοιπόν έχουν έτσι τα πράγματα, τότε τι φταίει; Γιατί ο Πιτσιρίκος έχει πολύ λιγότερη επιρροή από το Ράδιο Αρβύλα; Ειλικρινά δεν έχω απάντηση. Ίσως να φταίει ότι πρόκειται μόνο για νησίδες ποιότητας/αξίας/επιρροής που δεν έχουν δύναμη να αλλάξουν κάτι.

Το ερώτημα είναι λοιπόν αν αυτό πρόκειται να αλλάξει. Αν οι πολίτες, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που έχουν στα χέρια τους, θα κάνουν τη φωνή τους να ακουστεί. Και αν ναι, πώς και κυρίως πότε. Αυτό είναι που θέλουμε να μάθουμε: Πότε θα γίνει ο Πιτσιρίκος καναλάρχης; Ή, μάλλον, το ισοδύναμο ενός καναλάρχη στο web 2.0;

Εσείς τι πιστεύετε;

Κατεβάστε το κείμενο αυτό σε μορφή .pdf (195.7K)

 


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.