Crowdsourcing. Ή αλλιώς, τρεις λαλούν και δυο χορεύουν - part 1
Προβάλλοντας σωστά την παρουσία μας στα social media

Crowdsourcing. Ή αλλιώς, τρεις λαλούν και δυο χορεύουν - part 2

 

Το πρόβλημα με το crowdsourcing είναι ότι έχει μια μικρή – τόση δα – ροπή προς την αναρχία. Παρά τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα του, όσοι το χρησιμοποιούν κάποιες στιγμές καταλαβαίνουν τι εννοούν οι Βρετανοί με την φράση “herding cats”.

Το ερώτημα είναι λοιπόν, πώς θα κουμαντάρουμε όλον αυτό τον οργασμό δημιουργικότητας; Πώς θα βάλουμε τάξη στο χάος; Εύκολες λύσεις, δυστυχώς, δεν υπάρχουν. Έχουμε κάποιες κατευθύνσεις όμως οι οποίες μπορούν να μας κάνουν τη ζωή πολύ πιο εύκολη.

Το βασικότερο όλων είναι να “περιορίσουμε” την ελευθερία του χρήστη. Ναι, καλή είναι η φαντασία και η δημιουργικότητα αλλά θέλουμε στ' αλήθεια μια φωτογραφία με έναν σκύλο που προσπαθεί να παίξει τάβλι; Υποθέτω ότι όχι.

Taming the beast of crowdsourcing
Αυτό που πρέπει να κάνουμε λοιπόν είναι να του εξηγήσουμε, όσο καλύτερα μπορούμε, τι ακριβώς ζητάμε. Να του δώσουμε παραδείγματα και οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει και τι να αποφύγει. Από εκεί και πέρα, εξίσου σημαντικό είναι να του δώσουμε και την κατάλληλη τεχνική βοήθεια. Tutorial για το πώς θα βγάλει καλύτερες φωτογραφίες, τεχνικές για να χρησιμοποιήσει σωστά την κάμερα του κοκ. 

Προφανώς τα πιο πάνω δεν θα εμποδίσουν κάποιους χρήστες - τους περισσότερους - να πράξουν του κεφαλιού τους. Ούτε θα τους μετατρέψει σε επαγγελματίες φωτογράφους ή εικονολήπτες. Θα αυξήσει όμως αισθητά το ποσοστό των συμμετοχών που θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε. Και θα ανεβάσει τον πήχη για όσους δουν τις ήδη υποβληθείσες συμμετοχές, ώστε να δημιουργήσουν κάτι ακόμη καλύτερο.

Σε τελική ανάλυση δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε και όλα όσα θα λάβουμε. Ακόμη και αν όλα ήταν επαγγελματικού επιπέδου, εμείς θα αξιοποιούσαμε ένα μικρό μόνο ποσοστό.

Συνεπώς το crowdsourcing εκτός από λέξη καραμέλα, είναι πράγματι ένα εξαιρετικό εργαλείο όχι μόνο για να συγκεντρώσουμε καλής ποιότητας υλικό για τις επόμενες εκστρατείες μας και για προβολή, φυσικά, του brand μας αλλά και επικοινωνία με το κοινό μας. Αρκεί μόνο να το χρησιμοποιήσουμε με τον σωστό τρόπο!

Κατεβάστε αυτό το κείμενο σε μορφή .pdf (173.4K)


Creative Commons License ask2use.com: Υποχρεωτική η πλήρης αντιγραφή του κειμένου ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η άδεια
ask2use.com: Επιτρέπεται η κερδοσκοπική χρήση ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής

Τα κείμενα αυτού του blog χορηγούνται με άδεια Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Ελλάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα κείμενα του blog οπουδήποτε επιθυμείτε και με οποιοδήποτε τρόπο ακόμη και για εμπορική χρήση χωρίς προηγούμενη άδεια και χωρίς την υποχρέωση καταβολής δικαιωμάτων με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφής η αναφορά της πηγής και ότι το κείμενο θα παραμείνει ακέραιο, χωρίς καμία προσθήκη, αλλαγή ή συντόμευση συμπεριλαμβανόμενης αυτής εδώ της σημείωσης.


Comments

The comments to this entry are closed.